< Tilbake til oversikten

Noen som gidder å se på dagens matinntak hos meg?

Smuggi sa for siden:

Jeg prøver egentlig å ikke være så nøye med å føre "regnskap", det skaper en del unødvendig stress hos meg. Men nå i kveld ble jeg helt vilt fysen, følte nesten galskapen lyse ut av øynene på meg :D
Tror nok jeg kan skylde på UKA, men jeg måtte bare finne på noe!

Heiv i meg ca 5-6 skiver ostekjeks av taffelost, 1 stav stangselleri og suget ble VERRE :eek: En kokos-Atkinsbar senere er og alt normaliserte seg, men jeg sitter her og føler meg litt stappa. Har litt problemer med at magen blir oppblåst lett, jeg ser lett gravid ut for å si det sånn. Har ikke reagert på 1 atkinsbar tidligere (2 derimot:D), så tror vel egentlig ikke at den har skylda...

Okey, her kommer jeg til saken, dette er hva jeg hadde spist før dette voldsomme suget satte inn:

2 tekaker (LB) med smør og græddost
2 kopper kaffe med fløte

Salat:
Ruccola, litt paprika, liten tomat, 2 egg, 1/4 pk bacon, 1/2 avokado, 2 ss ristede solsikkefrø, litt fetaost og dressing av olivenolje og pesto, ca 2+1 ss.

Ca 1 ss ristede solsikkefrø og en liten rute 70 % sjokolade

1 laksefilet, god porsjon blomkål og brokkolipuré med mye smør + en liten dæsj rømme

Jeg synes det er så vanskelig å se om jeg spiser for mye eller for lite!
Og jo, jeg vet at det beste er å spise når man er sulten og til man er passe mett, men det er ikke alltid så enkelt. Som nå feks, tror jeg at jeg var sulten, det var 4 timer siden middag, men det føltes mer som jeg var sinnsykt fysen...

Bah!

Hva tenkes om mitt matinntak i dag?

Smuggi sa for siden:

Ingen? :p

index sa for siden:

Regner med at du rett og slett var sulten ja! Når jeg får det slik så pleier jeg først og fremst å få i meg noe mat med mye fett i. Deretter gjelder det å finne på noe annet å være opptatt av til suget roer seg. Ikke så lett, men det går seg alltid til...

Filifjonka sa for siden:

Eg ville lagt det inn på anten diett.no eller Vektned.no e.l., greit å få ein oversikt over kor mykje det eigentleg er...

index sa for siden:

Synes det virker som om du spiser litt lite. Men så er jeg mann da, og spiser vel naturlig nok mer enn det damer gjør.:D

Jeg har heller aldri pleid å føre regnskap, bare et par ganger i begynnelsen for å sjekke hva jeg egentlig får i meg. Men et stort poeng på lavkarbo er at man skal spise seg mett, bare på de riktige matvarene. Så ikke spis "slankeprosjoner" som gjør at du ikke føler deg mett etter måltidet, kroppen trenger energi også for å forbrenne kroppsfett!

Smuggi sa for siden:

OHOI!!

Det var interessant!
Fordelingen var som følger:

Fett 79%
Protein 17%
Karbo: 4%

og 2660 kcal!!!! Hahaha:D Ikke rart det går sakte nedover da!

Siden jeg ikke egentlig har som mål å ligge altfor lavt på karbene, kan jeg vel sikkert øke litt? Husker ikke hva fordelingen skal være, men den fordelingen der ser jo veldig ketogen ut, gjør den ikke?

Smuggi sa for siden:

Hehe, indeks, jeg spiser ihvertfall ikke slankeporsjoner, det er HELT sikkert:p
2660 kcal er vel i grunnen mer enn nok! tipper jeg egentlig bør ligge på rundt 2000-2200 max om vekta skal gå ned.

Da får jeg ihvertfall en forklaring på hvorfor jeg nesten ikke går ned... 2 kg siden tidlig i høst er ikke mye å skryte av:D

Smuggi sa for siden:

Men det så veldig bra ut på samtlige vitaminer og mineraler, det var jo godt å oppdage:)

Filifjonka sa for siden:

Hehe, akkurat. Greit å sjekke innimellom.

Smuggi sa for siden:

Takk for tipset om diett.no, Filijonka:)

index sa for siden:

Det hadde vært mer enn nok for meg også det ja...:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.