< Tilbake til oversikten

Noen flere som sliter med hodepine?

Stella27 sa for siden:

Jeg har et spørsmål til alle dere som ligger rundt 20/30/40 karber. Får dere mye vondt i hodet? Jeg har vært tilbake på lavkarbo i en god stund nå, og først NÅ har jeg begynt å slite med hodepine.

Noen som kjenner seg igjen?

Karrbis sa for siden:

Jeg har ikke hatt mye hodepine hverken i starten på denne runden eller etterhvert.
De gangene jeg får hodepine er om jeg har spist litt lite eller fått i meg for lite væske/vann..

Det er ikke kjekt å ha vondt i hodet - håper du finner ut av det så du blir kvitt det snarest :)
Ikke noe særlig å knaske piller i lengden, heller..

Stella27 sa for siden:

Jeg har dessverre leddgikt, så jeg har mye vondt.. Når hode i tillegg begynner å smelle, da får mor nok gitt... Prøver å drikke så mye væske jeg kan, både vann, farris, te og pepsi max. Krysser fingrene for at det snart gir seg:o

Yonah sa for siden:

Tar du magnesium? Får du i deg nok vann OG salt? Det er fort gjort å få i seg lite salt også. Jeg kjenner at hvis jeg har mistet mye vann at det hjelper å få i seg litt salt, ikke mere enn at jeg har salt nok i maten. Evt en liten kopp buljong.

Stella27 sa for siden:

Jeg har faktisk ikke tenkt på om jeg får i meg nok salt eller ikke, takk for at du minnet meg på det Imse. Magnesium tar jeg faktisk ikke, hmm, kanskje jeg skulle begynt med det igjen. Trodde ikke det hadde noe å si, siden jeg ikke har gått på det denne runden i det hele tatt, og at det har gått så fint. Nei får nok begynne på det igjen;)

Newstart sa for siden:

Kan være pga salt ja. Når jeg var plaget med det så økte jeg cocosaen jeg og det hjalp meg veldig. :)

Stella27 sa for siden:

Jeg har et glass med cocosa stående i skapet, å det brukte jeg når jeg spiste ketolyse. Men, etter at jeg begynte å spise litt mer karber, reduserte jeg fettet drastisk. Om jeg begynner meg cocosa igjen, så er jeg redd for at jeg fyller opp fettkvoten ganske fort :/ Ellers, tusen takk for tipset!

Newstart sa for siden:

Det står at du ligger mellom 20 og 50 g karbo. Og du har redusert fettet drastisk? :p Sikker på at du får i deg 'nok' fett da, at det rett og slett er det som er problemet:)

Vibeke-67 sa for siden:

Ja du må ikke spise så lite fett at det blir lavkalori du går over på! Noen skjeer Cocosa kan du fint spise. Jeg ligger på ca 50 gram karbohydrater og jeg kan spise en god del fett.

Stella27 sa for siden:

Skal gifte meg i april;) Vil være pen!!!!:):):):) I følge mine beregninger, så får jeg i hvert fall i meg nok mat, jeg ligger på nedre del av skalaen, men allikevel burde det være nok. Spiste hele TO lavkarbo lomper med ost og skinke til middag!

Stella27 sa for siden:

Syns det å finne en god balanse er en utfordring. Prøver å regne meg frem, eller bruke sunn fornuft på de fleste måltider, selvfølgelig ikke alltid like lett, men jeg gjør så godt jeg kan.

Newstart sa for siden:

Altså::: Regner med at det er du som er avbildet til venstre her. For den dama der ser helt smashing ut. Du kan ikke bli noe du allerede er. :rolleyes:
Og fett er viktig. Spesielt cocosa gjør underverker. Prøv deg litt frem du. Stå på. :D

Stella27 sa for siden:

Å så god du er:rodme: Jeg skal prøve litt fett igjen jeg, for din skyld, hehe...

Newstart sa for siden:

Haha takk :D :klem:

rut311 sa for siden:

Jeg ville ihvertfall kutta pepsi max... De stoffene der er ikke bra for noe.

Karrbis sa for siden:

Sikkert lurt å sjekke at du får i deg nokk fett.

Kom til å tenke på at kroppen din muligens vipper inn og ut av ketose - siden du ligger mellom 20-50 kh..?

Mange får hodepine når de går inn i ketose... Bare en tanke :)

Stella27 sa for siden:

Ja der fikk du meg til å tenke på noe... Jeg er i ketose opp til 30, 35 karber, så det du sier der, det stemmer nok godt.

ansz75 sa for siden:

oj! Jeg har konstante hodepiner 2 uker na. Hjelper ikke sm.stillende i det heletatt:(

streber sa for siden:

Stella-For meg er det : nok vann, nok salt(en av de salteste farrisene fikser saken greit) og magnesium viktig for å unngå hodepine.:)
Angående leddgikten, du blir jo ikke kvitt den, men har du prøvd omega 3 som smertestillende. Jeg er blitt litt sånn gæærn etter å fortelle alle hvor fantastisk omega 3 er. Jeg har slitasjegikt ogg kroniske senebetennelser skjønner du og hadde vondt hver dag i 2 år, før en lege i Bergen-LIndbergklinikk- satte meg på store mengder omega 3 og e-vitamin for å balansere det hele. Etter en stund var jeg smertefri, betennelsene og smertene kommer tilbake når jeg gjør dumme ting kroppen ikke lengre tåler, men dette går da over etter et par dager. har fått et nytt liv, rett og slett. Kunne vært ok å prøve?OBS jeg får ikke penger for å reklamere!! Det er bare så digg å ha fått det så mye bedre.
[size=3][/size]
Og enig med de andre her, du blir en kjempepen brud uansett vekt med det ansiktet der:rolleyes:

ansz75 sa for siden:

Jeg tror det er riktig med mineraler og vann:) Kjopt meg utrulig asch... vann og det e:) bedre med hodepine na:D

Ellers Lyke til til brudejenten:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.