Mulig jeg er litt lite fantasifull nå, men jeg har eksamen på tirsdag!
[font=Verdana][/font]
Vanligvis på eksamen har jeg pleid å ha med kvikk lunch, bananer, matpakke og farris (omtrent). Men jeg er jo i ketose om dagen - og føler jeg vil opprettholde en maksimal konsentrasjon denne dagen (alså, ikke ut av ketose) !!
[font=Verdana][/font]
Er det noen som har noen gode mat-tips i eksamens situasjon?
Er lissom ikkeno særlig å spise kyllinglår til lunch over papirene... :p
Du kan steke kyllingbiter med godt krydder dagen før steker du i teflonpanne behøver du ikke så mye fett......hva ruller med ost og spekeskinke..ha osten ytterst så setter du ikke fett flekker på papirene.. hva med nøtter???
Eller bare omelett :sikle: går fort å lage, og er god kald :p Jeg for min del har tatt med meg sånn Lächerol og Lacryl :D Ingen sukker, og med sukkeralkoholer.
Det er ikke anbefalt å spise banan, rosiner, sjokolade osv på eksamen... Fordi dette gjør deg sløv. Derimot har ost (spesielt Cottage Cheese) og soyaprodukter en aminosyreprofil som stimulerer produksjonen av neurotransmittere, slik at du tenker kjappere og klarere. Cool! :cool: Kombinert med C-vitamin og B6 får du en skikkelig brain booster.
På eksamen i går hadde jeg med meg en frokostpannekake med (blåbær i røren) rullet inn i plastfolie. Ikke noe gris, og god mat (pakket bare opp toppen av folien.:))
...og farris å drikke. :)
(og mørk sjokolade og peanøtter, men det kan vel ikke du spise i ketose;))
Eller du kan bake soyaproteinbrød og ha med "vanlig" matpakke :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.