< Tilbake til oversikten

Spm om matinntak

Elling sa for siden:

Hei
Nå har jeg og fruen holdt på med lavkarbo i ca en måned. Jeg har gått ned 7 kg hun ca 4kg

Jeg var fryktelig dårlig i nesten hele første uke men det har heldigvis gått over. Det store energi kicket føler jeg ikke jeg har hatt enda men føler meg i bra form. Det som jeg lurer på er om det jeg spiser er bra. Dette kan være vanskelig å svare på da vi ikke følger annen filosofi enn at vi ikke spiser maten hvis den inneholder mer en 5 karbs pr 100g. (Bare helt unntaksvis ) vi spiser ikke mel,ris,pasta,sukker,poteter.
Jeg varierer mellom naturell youghurt,vaniljekesam og bær og egg og bacon til frokost

Lunch er gjerne litt peanøtter med skall eller kyllingklubber

Middag er feks nakkekoteler, kjøttdeig, torskefilet, kylling, pølser(Coop sine 5pr100 g) tilbehør er typisk brokkoli, blomkål,løk,paprika, sopp, squash, salat
Tillegg bruker vi bearnaise eller seter rømme eller chreme fraiche

Kvelds varierer veldig fra ingenting til nøtter, rester fra middag

Ser dette noen Lunde greit ut??

Innimellom dette er det en og annen pose med baconcrisp, mørk sjokolade 70%
Litt cola zero

Takk for svar!

langaard sa for siden:

Ser veldig greit ut,masse lykke til:)

sylwester sa for siden:

Du skriver jo ikke om hvor mye grønnsaker dere spiser, men 5 om dagen er nok ikke mye å strekke seg mot. En enhhet er 100g så en halv kilo med grønnsaker om dagen burde være greit.. Det tilsvarer en middels stor brokkoli/blomkål eller 2 boller med salat.

Sjekker dere så er dere nok ikke langt unna dette uansett :-)

Carisma sa for siden:

Peanøtter er ikke den mest lavkarbovennlige nøtta... Forøvrig ville jeg gått for en litt mer variert lunsj. :o helst med grønnsaker til.

Yrla sa for siden:

Det ser greit ut men husk å variere maten. Ikke spis samme type kjøtt hele tiden, få inn fisk og varier på hvilk nøtter du spiser. Mandler, valnøtter og hasselnøtter kan du også spise. Frø også, tahini f.eks som er god som saus på kjøtt. Avokado med salt på er godt sammen med kjøtt og fisk. Masse kalium i bl.a. Frisk spinat er supermat stappfull av mineraler. Bl.a jern og kalium. Bringebær og jordbær er lov å spise. Det er fint du spiser yoghurt istedenfor kremfløte. Fordi kremfløte kan stoppe vektnedgangen for en del. Muligens pga det høye antall kalorier ,men den inneholder også karbohydrater så det kan være det også.
Du har en verden av ost, kjøtt, fisk , sopp og grønnsaker å ta av for å skape et variert og spennende kosthold.

Elling sa for siden:

takk for svar:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.