< Tilbake til oversikten

Mens på ketolyse

turkisa sa for siden:

Heisann. Da leter jeg igjen etter kunnskap hos mirakel-kvinnene på forumet :)

Jeg opplever nemlig at kroppen driver å tuller litt med meg om dagen! Har ca. tre uker siden siste mens. Var da to uker siden sist planlagte mens. Går på p-piller men har jo lest at man kan bli litt uregelmessig allikevel en stund når man driver med ketolyse.. Problemet er bare at for to uker siden begynte jeg å få mellomblødninger.. Er ikke så mye, men nok til at det er veldig plagsomt! Type 4-5 dager på, en dag av og slik gjentar det seg.. Har gått på p-piller i ca. åtte år nå. Kan dette være kroppen min som kvitter seg med avfallsstoffer eller hva?

Har som sagt lest at mange kan bli uregelmessige på ketolyse, men etter tilnærmet konstant i tre uker begynner jeg å få litt nok her jeg sitter. Har skjønt det slik at de som blir uregelmessige er fordi kroppen styrer litt med hormonene en liten stund, men jeg går jo på p-piller.. Har kanskje ikke dette noe å si? Skal jeg bare avvente? Er det noen som opplever noe av det samme?

Skjønner jo at det bare er veiledende svar jeg får her og ikke nødvendigvis noen fasit, men jeg er ikke så veldig glad i å fly til legen hvis ikke det er stort behov for det så jeg tenkte søke råd her i forumet først jeg da, om dette sannsynligvis er forbigående eller hva :)

Yonah sa for siden:

Hm, jeg er ikke noe ekspert på dette, jeg har hatt regelmessige blødninger og aldri noe tull, før siste barn ble født for 6 år siden og jeg begynte på cerazette som jeg måtte gi opp pga 3 uker mens hver 3.måned. Så brukte jeg p-ring som funka i grunn greit helt til i vår, da jeg i blandt ikke blødde når jeg skulle, noen ganger blødde jeg i to uker, andre ganger 1 dag. Jeg turte ikke bruke den mere, for jeg holdt på å få noia av å lure på om jeg var gravid eller ikke( tross overvekt ble de to siste barna til på første forsøk, bmi på over 40 begge ganger). Nå har jeg hatt to perioder som de var for 6 år siden, 26 dager i mellom, 5 dagers blødning og sexlysta er tilbake.
For min del virker det som om hormonprevensjon fucker opp mere enn kostholdet.

Men jeg har lest erfaringer om folk som forteller om litt tull de første månedene før det roer seg.

Lavarbo er jo feks super kost for de med pcos.

Det er lov å kutte pillene i 2-3 mndr og se hva som skjer, om dette fortsetter. For meg funka p-ring greit i 4 år, før det ble bare tull med blødninger og manglene sexlyst.

Moogie sa for siden:

De fleste p-piller har jo uregelmessige blødninger som bivirkning. For noen funker det greit for noen ikke. For min del var det pillen som tulla med kroppen. Når jeg slutta med de blei det regelmessige blødninger igjen.

Torkil sa for siden:

Hei
Ketogen diett vil raskt normalisere hormonbalansen hos kvinner med insulinresistens / PCO og PCOS og det kan ofte medføre blødningsforstyrrelser de første ukene på kuren, siden vil det normalisere seg. Da er hormonbalansen plutselig normal - kanskje for første gang på mange år - og mange som har slitt med at blive gravide, blir nettopp det :-)

Du kan altså se det ann. Fortsetter det mere enn 2-3 mdr bør man få en underlivsundersøkelse for en sikkerhets skyld.

Vennlig Hilsen
Torkil

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.