< Tilbake til oversikten

Spørsmål om ketose

Jenny sa for siden:

Jeg følger Eat-dietten og har med jevne mellomrom sjekket om jeg er i ketose.
Hvordan er det med dere andre - er dere i ketose hele døgnet ?
Jeg har test-målt til forskjellige tider og har funnet ut at jeg aldri er i ketose om morgenen før frokost - skal det være slik ?
Hvis man ikke er i ketose hele dagen - brennes det ikke fett da ? Jeg kan f.eks. ha en negativ prøve før middag - en time etter middag så er den positiv. Bare lurer på om jeg spiser for mye karbohydrater - jeg er ikke så flink til å telle dem :rolleyes:

Hilsen Jenny

Nille sa for siden:

Er man i ketose så er man som regel i ketose hele døgnet, - men det er ikke sikkert at man fåt utslag på stix for det. Å måle seg flere ganger til dagen er bare tull og bortkastede stix/penger. Det er best å måle seg om kvelden. Helst to timer etter siste måltid. Dette fordu man alltid vil ha høyt utslag på stix når man nettopp har spist mat med fett i. Ketostix forteller deg IKKE om du brenner kroppsfett eller matfett, - bare at det er ketoner i urinen din, den forteller ingenting om hvor ketonene kommer fra. Alle har forskjellig grense for når de er i ketose og hvor mye/lite karber de kan spise for å holde seg der. Har du utslag så er du i ketose. Er fargen mørk er ikke det nødvendigvis en fordel, - da har du sannsynligvis drukket for lite vann ......

Du kan lese mer om ketose her: Alt du har ønsket å vite om ketose

Jenny sa for siden:

Takk for svar, Nille.

Skal lese linken du la ved ...
[font=Verdana][/font]
Forresten så trodde jeg tidligere at man skulle ha mørkest mulig farge når man måler ketosen - jeg for min del har aldri hatt noe annet enn den mellomste lillafargen. Og grunnen er nok som du sier - veskeinntak. Jeg drikker masse vann og Farris, hele dagen ....

Nille sa for siden:

:ja: Kjempeflott !!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.