Jaudaa sa for siden:
Jeg vegde meg her en dag, tidlig kveld/sen ettermiddag og vekta viste 91,2kg. Og så vegde jeg meg når jeg sto opp, da vegde jeg 87,3. Hvorfor er det så stor forskjell, og hva skjer i løpet av natta?
Jaudaa sa for siden:
Jeg vegde meg her en dag, tidlig kveld/sen ettermiddag og vekta viste 91,2kg. Og så vegde jeg meg når jeg sto opp, da vegde jeg 87,3. Hvorfor er det så stor forskjell, og hva skjer i løpet av natta?
Carisma sa for siden:
Regner med veiinga i dag var etter do-besøk?.... ;)
nellie sa for siden:
Du svetter mer enn du vil vite på natten. Derfor er det ofte både 600 og 800 gram forskjell på morgenvekt og kveldsvekt. Men det tallet der tror jeg ingen kan forklare.. Med mindre du har, som Carisma sier, vært på do først.
Jaudaa sa for siden:
Var på do først ja, hehe, men når det er sagt har jeg vært 2-2,5kg forskjell før også, uten dobesøk.
Litt vanskelig å tro at jeg svetter over 2kg i løp av en natt, og ikke merker noe men.
nellie sa for siden:
Man merker ikke noe til den, men den er der.;)
Nille sa for siden:
Det er det mange som lurer på, men det er mulig :)
På utenlandske forum omtales det sm "whoosh" - og at man har hatt besøk av "The Whoosh fairy"
Ode to the Whoosh Fairy
Now I lay me down to sleep
A cup of Splenda at my feet!
I`ll be good and drink my water
Leave the grape juice for my daughter.
I promise to eat all my eggs
So take these bulges from my legs!
Ill eat my pork, I
ll eat a steer
Just smooth these bumps off of my rear!
I`ll never even look at jelly,
Please take the blub out of my belly.
These lips will never taste a sweet,
(Oh if I could only see my feet!)
So, please, tonight before I wake,
A few more pounds--Whoosh Fairy--PLEASE take!
Newstart sa for siden:
Jo det går an hvis du veier deg etter middag evt hvis du spiser masse, endel salt mat eller mat som holder på vann. Så veier du deg neste dag etter do besøk. Kan det være en grunn? :confused:
Bonjævel sa for siden:
:rolleyes:
Jeg har opplevd noe sånt selv, men det var ca 1,5 kg. Jeg hadde levd på lchf ganske strengt og fastlagt i flere uker, men en dag ga jeg litt blaffen og spiste god lunsj, stor porsjon middagsmat, stor porsjon kveldsmat og litt lchf-snacks i tillegg. Var proppmett da jeg la meg og tenkte at jeg sikkert kom til å gå opp i vekt, men det motsatte skjedde altså. Magen var flatere enn på flere uker morgenen etterpå. Jeg går ut ifra at jeg hadde fått kick-start på forbrenningen og kroppen mest sannsynlig fortalte meg at den vil ha mer mat i seg enn jeg tidligere hadde tilført den, i fht. aktivitetsnivå etc. :cool:
index sa for siden:
En ting er svette, men du utånder en del fukt også i løpet av natten. Sammen med litt forbrenning og et toalettbesøk eller to så blir det lett litt ut av det. Men så mye som 2,5 kg på en natt har jeg ikke vært ute for før! Normalt opp til en kilo for min del.
Det jeg imidlertid opplever ofte er at vekta måler forskjellig alt etter som hvor den står på flisene på badet. Den er meget følsom på høydeforskjeller, så jeg plasser på å plassere den nøyaktig samme sted hver gang...
Maria29 sa for siden:
Samme her!
Man svetter ca en halv liter hver natt+ at salter og dobesøk spiller inn. Jeg kan variere opp til 1,5 kg men prøver derfor og ikke veie meg så ofte. Det gir litt feil inntrykk.
streber sa for siden:
Forskjellen på kvelds og morgenveiing hos meg er minst 700gram, 90% av tiden er forskjellen nøyaktig 1,3 kg lettere om morgenen-etter dobesøk-enn før jeg la meg. Vært borti over 2 kg "nedgang" et par ganger også:)
Yonah sa for siden:
om jeg inkluderer dobesøk, så er det ikke uvanlig med 2-3kg ned hver natt, snarere nomalt. For det første er jeg opp og tisser 2-3 ganger hver natt( gjort alltid), men jeg trodde hovedinnlegger snakket om 2kg forskjell FØR dobesøk?
Men jepp, veldig ofte 2 kg forskjell fra før jeg legger meg til jeg står opp, noen ganger mere.
milena sa for siden:
En liten detalj, en venn av min mor som var byplanlegger og jobbet mye med infrastruktur/kloakk sa alltid at vi skal vite at hvert menneske har minst 2kg avfall i seg til enhver tid... Vet ikke hvor nøyaktig dette er, men det er mye vi skifter ut i løpet av dagen/natten så det er ikke rart at vekten varierer!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.