< Tilbake til oversikten

rugsprø & blodtypediett?

TinaF sa for siden:

Jeg har lest litt frem og til bake her på de forskjellige kostholdsfilosofiene, og jeg har hatt tidligere gode erfaringer med blodtypedietten (eller i hvert fall inkorporere prinsiper fra den). Jeg er blodtype O og lurer på hvordan jeg skal forholde meg til matvarer som rugsprø/fiberrik osv.. Noen som har noen formening om dette?

Nille sa for siden:

Her kan du lese litt om hva du bør/ikke bør spise av slike ting forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2741Rugsprø og fiberrik tilhører den "nøytrale" gruppen, så det kan du trygt spise. Du finner listen nedest i posten jeg har lagt link til:

Nøytralt: Glutenfritt brød, havrekliboller, hirsebrød, Ideal flatbrød, risbrød-brunt, riskaker, rugbrød (100%), rugsprø, Ryvita knekkebrød, soyamelbrød, speltbrød, wasa knekkebrød-rug.

Hvis du leser her:
forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=41
finner du også masse og fyldig info om alle matvarer som anbefales/ikke anbefales for blodtype O !!

Amica sa for siden:

Bare et spørsmål helt "off the record", om jeg vil vite blodtypen min (ikke spør hvorfor jeg ikke vet hva den er :rodme: ) kan jeg ringe legen min f.eks. da? Har dem den forresten? Har bare vært hos`n en gang, tok sådan blodprøve, men dem sjekker kanskje ikke så "enkle" ting som hvilken blodtype jeg har?

Høres spennnede ut å spise litt etter det og, men kommer jo ingen plass uten å vite HVILKEN jeg er..:rolleyes:

Nille sa for siden:

De som har kurs i blodtype dietten har noe prøvetaking sett man kan bruke. Ellers er det ikke vanlig at fastlegen din har blodtypen din heller. Det er en dyr prøve for legekontorene å ta - så de tar det ikke om de ikke MÅ. Det var iallefall det jeg fikk beskjed om da jeg spurte om de kunne ta den. Men har du født barn så har de det på sykehuset der du fødte. Da må du sende brev til sykehuset og spørre om å få den tilsendt. De gir ikke slike opplysninger over telefon.

:D

Amica sa for siden:

Herreguuud så innviklet da..Bare for å få vite slikt dåne

Jaja, da får jeg vente til jeg får barn da..:D Takk uansett!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.