< Tilbake til oversikten

Spørsmål om vegetarmat og lavkarbokosthold

Smuggi sa for siden:

Nå har det seg sånn at jeg startet på relativt streng lavkarbo før jul (20-40 g kh, men oftest nærmere 20 g), ga f... nyttårshelgen (kjærlighetstur til Paris) og startet opp med Atkins induksjon for 11 dager siden.
Om 3 dager er det jo egentlig over til neste fase, men jeg har gått ned nada og kommer til å være ganske streng en stund til.

Så til "problemet":
I mars har jeg fått plass på Skogli rehabilitering og der er det peskovegetarisk kost, dvs fisk to ganger i uka, ellers veggismat... Mye grønnsaker er jo supert, egg og meieriprodukter også, men linser, bønner, kikerter osv, det er vel altfor mye karbs i vel?

Ville det kanskje vært ok å kjøre streng lavkarbo en stund til, for så å øke litt og litt til en Fedon-type lavkarbo når jeg skal inn til rehabilitering?
Kikerter, linser osv inngår i hans type kosthold, eller tar jeg helt feil?

Noen som har peilimg på vegetarmat og lavkarbo som har lyst til å svare meg? :)

Yrla sa for siden:

Fedon anbefaler bønner og linser istedenfor ris, pasta etc, ja. Er du glad i fisk er det jo supert å spise mye av. Han tillater frukt og nøtter også. Torkil (ketolyse) anbefaler Fedonkosthold etter vekttap med hans diett. Leser du boka "bedre uten brød" anbefales max 72 g karbohydrater dgl.

Smuggi sa for siden:

Takk :)
Ja, jeg tror jeg skal satse på å øke til max 70 g kh, det burde funke fint, så kan jeg jo evt gå litt ned igjen når oppholdet er over.

Håper det å øke såpass i karbs ikke gjør at suget etter alt det ulovlige kommer da! Sukker, brød og brunost, hehe :D
Man kan fortsette å spise en god del fett om man ikke overstiger 70 g kh, om jeg har forstått det rett?

Yrla sa for siden:

ja, stemmer

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.