Bik sa for siden:
Er det flere enn meg som opplever mageknip etter å ha spist egg?
Jeg får det et par timer etter å ha spist egg. Spesielt om jeg har egg til frokost :confused:
Bik sa for siden:
Er det flere enn meg som opplever mageknip etter å ha spist egg?
Jeg får det et par timer etter å ha spist egg. Spesielt om jeg har egg til frokost :confused:
smgj sa for siden:
Er du sikker på at du egentlig tåler egg særlig bra? At du kjenner mer til frokost er naturlig - da er magen tom...
kamp sa for siden:
Reager du likt på kokt egg, stekt egg og egg i mat?
Bik sa for siden:
Reagerer likt på kokt og stekt egg, men reagerer ikke på egg i mat. F.eks i kaker brød, gratenger ol.
Merket ingen ting det første halve året, men så begynte jeg å få mageknip hver gang jeg hadde egg til frokost. Og nå reagerer jeg på det om jeg har det til kveldsmat. Hadde vanvittig mageknip i natt :(
Bønna200 sa for siden:
Jeg blir kvalm av for mye egg. For mye for meg er mer enn to om dagen og enda verre over tid...
Bik sa for siden:
Får prøve meg fram. Trenger jo ikke spise to i slengen ;)
smgj sa for siden:
Jeg ville nok definitivt vært forsiktig i en periode og redusert forbruket ned til der du er symptomfri... det er relativt lett å jobbe på seg en mer alvorlig intoleranse om man ignorerer sånne ting når de er temmelig tydelige.
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.