Mat og Drikke sa for siden:
Hei. Noen som har forslag til viner som inneholder lite restsukker?
Mat og Drikke sa for siden:
Hei. Noen som har forslag til viner som inneholder lite restsukker?
Gerd sa for siden:
sjekk polets sine sider. Og søk i googlefeltet øverst på siden her, så finner du tråder med gode tips :)
Dilly sa for siden:
Det er en som heter Ken Creek, eller noe.. den inneholder ikke noe karbo å snakke om. Men rødviner har generelt ganske lite karber.
jeg sjekket den på vinmonopolets side, og der står:
Innhold: Alkohol 12,00% Sukker: 1,00 g/l Syre: Ukjent
MissPivotal sa for siden:
Her er en liste :)
Wimp sa for siden:
Her kjenner jeg at jeg har lyst å få det inn med teskje :) :
Er det slik at "Sukker: 1,00 g/l" betyr at det er 1 karbohydrat per liter vin???
Min favoritt for tiden, Marquès de Riscal Reserva, inneholder 1,5 g/l og nytes til fulle (øh) på lørdagskvelden. Et par glass og god musikk under matlagingen gjør kjøkkenoppholdet til en deilig opplevelse
Trolljenta sa for siden:
Jeg drikker stort sett L Chardonnay
www.vinmonopolet.no/vareutvalg/hvitvin/frankrike/chardonnay-l-2010/sku-635801
Jeg er ikke spesielt glad i rødvin, men hadde jeg vært det, så ville jeg gått for naturfermentert vin, da mye vin tilsettes diverse dritt. Sukkermengden er ikke oppgitt på alle, men rødvin er vel alltid tørr.
Supera sa for siden:
Fin link. Men vær obs på at den begynner å bli litt gammel, så du bør sjekke restsukkeret i vinen før du kjøper. Det kan forskjeller fra år til år.
milena sa for siden:
Ja, og som jeg oppdaget i sommer så kan samme vin, samme år ha forskjellig mengde restsukker i flaske og papp:rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.