< Tilbake til oversikten

Hva gjør jeg feil?

mariana sa for siden:

På mandag spiste jeg karber, og i dag en uke sener har jeg gått opp 1,5 kg. det var kun mandagen eg hadde karber resten av uka har jeg spist lavkarbo slik jeg bruker. trener i tillegg.

De to første ukene mine på lavkarbo gikk jeg ned 3,4 kg, for så å gå opp 1.5 kg uke tre..

Føler det er ganske"urettferdig" å skulle gå opp så mye pga en utskeiielse...

Gerd sa for siden:

Det er nok sjanse for utskeielsen som sitter i såpass, serru :ja:
Nå vet jeg ikke hvor mye du skeia ut med, men har jeg f.eks. en dag med mye raske karber, så går jeg opp i vekt, og strever gjerne et par uker for å få nedgang igjen.
Så utskeielser kan ødelegge ja.

index sa for siden:

Du har gått ned 1,9kg på tre uker. Ikke ille det. At vekten svinger litt fra uke til uke må du bare venne deg til, slikt skjer. Om en uke eller tre har du plutselig tatt et hopp nedover igjen. Fortsett å spise og trene riktig, og gi kroppen tid til å tilpasse seg din nye livsstil. Det er ikke sånn at vekttapet er dønn stabilt fra uke til uke, men så lenge trenden over tid (måneder) viser nedgang så er alt OK.

smgj sa for siden:

+1

Og har du trent tyngre styrke denne uken enn før så har nok musklene dine samlet litt mer vann enn før (helt naturlig, det er det de SKAL gjøre) og muligens kan du være et sted i syklusen hvor det er naturlig å samle mer vann. Ja, og om man vingler veldig mellom lavkarbo/høykarbo vil kroppen samle vann som en svamp hver gang du spiser karbohydrater i større mengder.

Bare fortsett som du skal du - 600g pr uke i snitt er et godt gjennomsnitt for vekttap. Du har sikkert ikke lagt på deg så raskt heller. ;) Og med et rolig vekttap så er det større sjanse for at huden blir med og at du klarer å beholde vekttapet når du er ferdig.

mariana sa for siden:

jeg sykler... jeg har ikke mulighet til å dra på treningsenter så jeg sykler hjemme på stua.. ca 15. km vær andre dag.

Forstår liksom ikke dette, at kroppen min reagerer så forskjellig på lavkarbo denne gang enn sist gang.. da gikk jeg ned 12 kg på noen mnd, men måtte slutte pga svangerskap, og med masse kvalme var veien kort til karboene... men jeg tålte å skeie ut litt .

har ikke tenkt å gi meg, blir bare så forundret at det har forandret seg s mye....

Yonah sa for siden:

Men kjære deg, du har holdt på i to uker. Det er ikke lenge, og hatt en sprekk også.

La kroppen få tid, spis riktig og gi kroppen de beste forhold til å sette i gang fettforbrenningen og ikke stress med vekta.

Ikke sammenlign med sist gang, det nytter ikke, kroppen er ikke en pc du kan stille inn på ønsket vekttap.

mariana sa for siden:

bare for å være vanskelig, ikke to uker er igang med uke 4 nå:p

men klart jeg sammenligner nå og da... er rart at kroppen kan reagere så forskjellig på noen år..fasinerende!
stresse gjør jeg ikke, vektnedgang er en kjekk bivirkning av ett kosthold som passer diabetesen.

index sa for siden:

Bra du ikke stresser. Hvor mye du går ned i uken betyr ikke noe, annet enn hvor lang tid det tar før du er nede på en vekt der kroppen stabiliserer seg. Om det tar et halvt år, ett år eller to år, hva så? Før eller siden er du i mål, og da har kroppen funnet sin harmoni slik at fremtiden er sikret. og bare slapp av, du har ikke lagt på deg 1,5 kg fett av en karbodag. Da måtte du i så fall ha fått i deg 10.000 kcal mer enn dagsbehovet, og det er litt drøyt på en dag:D. Så bare ta det rolig, dette er vann som slipper taket igjen i løpet av uken!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.