Høres godt ut, og minner om en rett min venninne pleiere lage. Der er det kjøttdeig med div i bunnen, et lag med potetmos på toppen og gratinert i ovnen. Kanskje blomkål kan bli en fin erstatning for potetmosen :)
Det var det eg og tenkte :) Har laga 'pizza' med potetmos tidligare, og tenkte at det måtte gå an å prøve dette.
Og det var knallgodt :D Kan ikkje skjønne at det kan spille noken rolle om blomkålen er over eller under kjøttdeigfyllet, det må vel bli like godt det :)
Helt enig. Skal prøve å lage dette. Den blomkålforma til Nannah har jeg laget og den er supergod. Og med kjøttdeig, løk og div må det jo bli supert :sikle:
Her gir cheddarosten god smak. Og det er veldig viktig at der er god tyggemotstand i blomkålen når den er ferdigkokt.
Då beholder blomkålen mykje meir smak.
Men det er sikkert godt med revet sellerirot også :)
Jeg lager shepherds pie med sellerirotpure på toppen og det blir kanongodt. Lager da kjøttsaus med rosmarin i og evt litt gulrøtter og erter som i irske oppskrifter.
Dette smaker ikke pizza, snarere en grateng med tomatsmak og kjøttdeig. Vi elsker den, og det har gjester gjort også. Om man vil ha pizza, så ville jeg blitt skuffa over denne ja.
Dytter opp igjen, dette blir søndagsmiddagen. Dette er så utrolig godt! Og ikke minst enkelt. Alle jeg har servert den til synes den er utrolig god og vil ha oppskriften!
Nam nam, laget dette i kveld og det ble veldig godt :spisesnak
Det er så kjekt å kunne lete her inne etter gode ideer.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.