< Tilbake til oversikten

Blad om lavkarbo?

Maria29 sa for siden:

Jeg leser shape up og iform og noen matmagasiner. Men i alle disse er det lite om lavkarbo. Noen som vet om noen flotte blader som er om lavkarbo?

TrillTrall sa for siden:

Hvorvidt det er flott kan vel diskuteres (layouten er håpløst gammeldags spør du meg!), men det handler mye om lavkarbo i alle fall - vof.no/

langaard sa for siden:

Jeg abbonerer på VOF (vitenskap og fornuft) som er et månedsmagasin.
Kjempebra synes jeg :)

Chamomilla sa for siden:

Det finnes kanskje noe på svensk også?

Jeg abonnerer på VOF. Ja, layouten kan diskuteres, også måten det slenges sleivspark på til "våre myndigheter" jevnlig. Jeg er enig i innholdet, men ikke måten alt sies på. Kommer likevel helt klart til å fortsette å abonnere. Liker at det er et rendyrket lavkarbo-blad. I magasinet Mat & Helse (nedlagt) som VOF-folka kommer fra, ble det i det store og hele forfektet lavakarbo-livsstil, mens mange av oppskriftene, for eksempel, var mye mer moderate med tanke på karbohydratene. Min mening. Savner dog lavkarbo-i-praksis-artiklene som var i Mat & Helse. VOF kunne godt hyret inn hun dama som skrev de. VOF-folk - om dere leser dette - ta det til dere! :D

TrillTrall sa for siden:

Jeg hadde en selger på tråden i dag faktisk og vedkommende ble litt stum da jeg på spørsmål om hvorfor jeg ikke abonnerer lenger svarte at bladet ble i overkant "alternativt" for meg innimellom. :)

Yonah sa for siden:

Jeg abbonerer på VOF. Inneholder alt jeg har villet lese i et blad, men som ikke kom på trykk før noen fant på VOF;)

Men det er IKKE et rent lavkarboblad, det er det helseblad der man snakker om lavkarbo som det rettekosthold, ved siden av artikler om feks d-vitamin osv.

Chamomilla sa for siden:

Ja, viktig presisering! Takk! :o

Maria29 sa for siden:

Takker for svar:)

Yonah sa for siden:

Jeg fikk nytt VOF i går. Overskriftene på bladet var bl.a.:
Har du for mye østrogen?
Vitamin C i megadoser
Stor test og oversikt over mørke sjokolader
Fedon er blitt fettvennlig
Toppsyklist på lavkarbo
Kaffe sunn avhengighet?

Nannah sa for siden:

Jeg synes ogå at VOF ble litt for "alternativt" og "tregt".Kutta det ut etter 2 år.

Jeg skal prøve det svenske bladet LCHF magasinet, men har ikke fått noe blad enda.

smgj sa for siden:

Jeg har også VOF da. Men så er jeg i tillegg til lavkarbointeressert også interessert i alternativ medisin. Det betyr ikke at jeg er enig i, eller synes alt som skrives er fornuftig, men heller at jeg synes det er interessant å lese teorier. Noen av dem blir helt sikkert morgendagens skolemedisin, på samme måte som at en del av dagens "skolemedisin" nok også blir morgendagens "overtro".

Myrine sa for siden:

Enn Mat og Helse da?

LMPH sa for siden:

Mat og helse ble dessverre lagt ned våren 2012 og er derfor ikke lenger tilgjengelig.

Myrine sa for siden:

åhh se der ja, følger ikke så godt med skjønner jeg. Så synd da, jeg abonerte på bladet for noen år siden og syntes det var ett veldig bra blad.

lilly77 sa for siden:

Pleier å kjøpe i Sverige jeg. Der er det egne matblader med lavkarbo og blader med oppskrifter som det står karbo, protein og kaloriinnhold. Så hvis du er der, så se litt i bladhylla der :)

Maria29 sa for siden:

Will do:)

Fedona sa for siden:

Vurderer å bli abonnent på vof jeg også. Noen som vet om de har noen rabatter når en bestiller? Det står nemlig fyll inn rabattkode der. Send gjerne en PM om det ikke er lov å oppgi sånt her :)

smgj sa for siden:

Vet ikke om det, men vet at det iallfall blir rimeligere pr blad om du tar et 3 års abonement kontra 3x ett år...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.