< Tilbake til oversikten

Oppbevaring av Avocado?

wenche@@ sa for siden:

Når man spiser bare en halv, hvordan oppbevare den andre halve.??

Ziltoidia sa for siden:

Det er et evig mysterium jeg aldri har blitt helt klok på. Som regel pakker jeg den inn i plast (med steinen i) og legger den i kjøleskapet. Neimen om jeg vet om det er den beste måten, men det er hvertfall den beste måten jeg har kommet fram til.

Dietta sa for siden:

Enig, legg den i plast i kjøleskapet, og så er det viktig at steinen blir værende i. Det forhindrer at den blir brun :)

langaard sa for siden:

Gni den inn med litt sitronsaft, så holder den seg grønn og fin:)

Dietta sa for siden:

Her spiser Junior avocado hver dag, så det går unna ganske fort. Men det holder for meg at stenen ligger i, men blir den liggende lenge er det sikkert smart med sitronsaften :ja:

smgj sa for siden:

Husets herre sier - la steinene være igjen i den biten du ikke spiser med en gang. Smør litt sitronsaft over snittflatene og legg plast over.

Yonah sa for siden:

Beholder steinen i, og drypper sitron på snittflatene og pakker den i plastfolie og legger i kjøleskapet.

TrillTrall sa for siden:

Jeg lar steinen sitte i og slenger avokadoen i kjøleskapet, uten plast eller sitron. :o Den blir fort litt brun, men det skjærer jeg bare av når jeg skal spise resten.

Filifjonka sa for siden:

Det beste er å ete den opp med ein gong.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.