< Tilbake til oversikten

Lagt på meg en kg på 1 1/2 døgn. Er det mulig?

lykkeliten2010 sa for siden:

Hadde en utskeielse i helgen. Spiste taco(bare kjøttdeig, ost, rømme, litt tacosaus og grønnsaker, ikke mais og tomat, lefser eller skjell) og 2-3 stykker med lavkarbokake, og en boks med cottage cheese i går. I dag har jeg også spist en del, har vært så sugen på noe å tygge på. Har ikke fått i meg så veldig mange karber, men en god del kalorier. Vekta viser 1,5 kg opp fra i går morges. Er det faktisk mulig at jeg har lagt på meg så mye i fett? Kan det ekstra jeg fikk i meg av karber ha gjort at jeg la på med omtrent alt jeg har spist av fett og annen mat? Eller er de sannsynligvis andre faktorer sm påvirker vekta nå?
Hjelp, kjenner jeg blir stressa her!!:eek:

nellie sa for siden:

Med mindre du spiste ca 13500 kalorier i går, så la du ikke på deg en og en halv kilo fett over natten, nei.

grotingeling sa for siden:

Nei - du har ikke gått opp 1,5 kg fett på et døgn.
Vannansamling pga. noe økt inntak av karbohydrater (og evt. økt saltinntak/syklus) er årsaken, dette forsvinner igjen.

Var det jeg håpet på og regnet med:) Har man store variasjoner i vekt når man år på lavkarbo?
Har ikke vært på do på alt for lenge heller, kan det ha noe å si?

Kitt sa for siden:

Halvannen kilo er ikke noe å snakke om en gang!
Syklus, væskeinntak, søvn, stress, sykdom, dobesøk, saltinntak........ Det er massevis av grunner til at man samler såpass eller mer med vann.
Og så vidt jeg skjønte veide du deg om morgenen den ene dagen og om kvelden den neste! Det teller jo ikke en gang.
Du må veie deg på tilnærmet samme tid hver morgen, etter dobesøk, for å få sammenlinbare tall. Aller helst kun en gang i uken, faktisk!

Og du, husk å bruk målbånd også!:)

Takk! Nå skal jeg ikke ned så mye, bare ca 5 kg så det er ganske frustrerende! Har gått opp det jeg gikk ned den første uka... Men, nå skal jeg prøve å la vekta stå i ro en stund og heller være opptatt av hva jeg putter i meg:)

Dilly sa for siden:

Vi kan ikke se det sånn fra døgn til døgn, slik som de andre forteller om (over her)
Smøre seg med verdens beste tålmodighetssalve og tenke på at salt, syklus og diverse, vekter elsker å lure oss. Egentlig så burde vekta vært innelåst og bare sluppet ut på avtalte dager. Lykke til - dette går bra, skal du se :-)

maulie sa for siden:

Jeg veide meg også hver dag før, noe som gjorde meg stressa for var så forskjellig. Så begynte heller med en gang i uka, for da har jeg motivasjon og gleder meg til å se! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.