Matilde sa for siden:
hei hei! dette er den første "ordentlige" dagen min på ketolysekuren og målet først og fremst nå er å tisse lilla og komme inn i ketose! men jeg har jo noen spørsmål da..
atkins bar? er det lov når man skal holde seg under 15 g kabs pr dag?
hvordan regner dere ut karbs i grønnsaker? jeg elsker å ta fisk eller kyllingfileet med en hel bunt brokkoli ved siden av, men litt smør over.. hvor mange karbs er det i det feks? jeg er skikkelig dårlig på å regne ut sånt altså! hva hvis jeg fordeler en brokkoli over to måltider?
kan jeg spise så mye jeg (nesten) vil av fisk, kylling, egg, smør, rømme, creme fraiche? hva med smøreost eller ost i det hele tatt?
salat elsker jeg også.. men det blir vel litt karbs ut av det også. er det begrensninger i løpet av en dag på salat? og hva med smoothies? har funnet ut at bær ikke er spesielt bra i begynnelsen. jeg elsker å lage smoothies av 2 egg, litt melk, litt creme fraice/rømme, 100gr bær og isbiter. dette bør jeg kanskje kutte ut helt til introduksjonen er over?
sånn mørk mørk sjokolade, hvor mange karbs skal man regne på den for en rute?
dette ble mye dette.. mye spørsmål! :eek: men jeg blir kjempe glad for svar, for jeg er jo helt grønn! :D ihvertfall sånn at jeg klarer å spise kun 15 g karbs i løpet av en dag! jeg synes det er forferdelig vanskelig å vite hvor mye det er i hver ting jeg spiser. og hvis noen har forlag til måltider som har svært lite karber, så si gjerne i fra!!
på forhånd, tuuusen takk! :D :D :D