Nå har jeg forsøkt å lete litt rundt her på lavkarbo.no, når det gjelder avokado. Ser at det er litt uenighet, og jeg lurer på om jeg kan få et svar fra noen som VET. Det jeg ser, er at et par stykker sier at man skal regne med kostfibre, og at en avokado da har over 6 karber per 100 gram, det er det en god del som er uenig i. HVA STEMMER?
Det finnes flere ulike typer avokadoer med dertil varierende innhold av karbohydrater. Anbefaler i denne sammenheng en gammel tråd av Nille som går noe mer i dybden: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=426
Fordi at du bør spise et variert kosthold, med varierte karbokilder? Dessuten finnes det to typer avocado. Den ene har kanskje 0.5, men den andre har mer.
Grunnet til at jeg spør, er for at jeg er ufattelig mye kvalm, MYE mer enn jeg var i første runde.. Avokado er en av de tingene jeg faktisk orker å få i meg:o
MEN, da vet jeg i hvertfall hvilken jeg skal spise :)
Ja nå har jeg gått sånn spykvalm i mange dager, lager DE gode middagene, men enten kommer de opp, ellers orker jeg knapt å spise noe av det.. I morgen skal vi lage lavkarbo taco, hvor jeg skal lage alt fra bunn av. Da skal jeg lage den god og sterk :)
Tusen takk for tipset om rema oppskriftene forresten!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.