Jeg gikk på ketolyse i 2011, med stort hell! Gikk ned 15 kilo på 7 uker, og fikk faktisk på meg de gamle olabuksene mine igjen. Nå sitter jeg her, nesten 2 år og et barn senere, og 20 kilo tyngre...
Mitt spørsmål er, er det vanskeligere i andre runde? Eller er det litt som å sette seg på sykkelen etter å ha falt av? At det bare er å tråkke videre? Vil veldig gjerne ned de kiloene nå, og da mener jeg NÅ...!
Mange sliter i andre runde ja. Om det er fordi at man i løpet av første runde lærte seg "uvaner" som man da bruker i andre runde, eller om det er fordi at kroppen ikke responderer like bra i andre runde vet jeg ikke.
Kanskje det går lett, kanskje det er vanskeligere. Du må prøve og se!:) Og spise renest mulig.
Ja da får jeg bare tråkke videre, å håpe at jeg klarer og nå de samme målene som sist. Kan tenke meg at det er litt tyngre når man går på andre runde, men er kanskje dumt å gå inn i det med de tankene;)
Tusen takk for mange fine svar, det setter jeg stor pris på:)
Takk for tipset om å lese seg litt opp igjen, det tror jeg er lurt. Har funnet en flott blogg som jeg har funnet et hav av oppskrifter på, gleder meg til å prøve de ut. Hadde det vært bare meg og forloveden min i huset, hadde jeg kastet ut alt med karber, men vi har to små, så det kan vi ikke. I går lagde jeg en runde med de samme knekkebrødene jeg lagde forrige gang. De er hovedsakelig laget på linfrø og fiberhusk, med et hint av solsikke brø, sesamfrø og kruskakli. Så jeg får bruke de nå som en erstatter, helt til jeg ikke er så kvalm lengre. De er ganske gode med masse pålegg på:)
Holder meg i hvert fall strengt under 15 karber, også får jeg heller prøve å tenke at jeg er ufattelig heldig, som slipper å gå rundt å være sulten:)
Hei
Min erfaring er at man må være litt mer nøye med å følge kuren andre eller N-te gang. Og man får ofte ikke det store vekttap i starten, ellers fungerer det også 2. gang. Følg kuren "etter boken" Husk fysisk aktivitet.
En av grunnene til at det ikke er så lett er at det ikke er så spennende, man er kanskje ikke så ivrig med å eksperimentere med oppskrifter og variasjon av maten.
Lykke til
Torkil :)
Jeg vil gjerne spørre deg om et spørsmål, samtidig som jeg "har deg på tråden" :) Jeg har nå vært tilbake på ketolyse i noen dager, å jeg er altså så kvalm! Kan ikke huske at jeg var så kvalm sist gang altså. Jeg klarer ikke å spise noe av den maten jeg skal, spiser jeg den, så kaster jeg bare opp igjen. Er dette normalt? Nå går det stort sett i farris, vann, pepsi max og en liten bar fra en atkinsbar...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.