< Tilbake til oversikten

Hvor mange egg pr dag?

jimbo sa for siden:

hei hvor mye egg spiser dere pr dag?
er det skadelig med 5-6 egg om dagen?
spiser mye egg pg av at det er enkelt og lage og er godt
dessuten er det greit og ha i matpakka på jobb men det blir kansje mye?
mvh jim

Nutta sa for siden:

Jeg spiser opptil 4 egg om dagen i perioder, og jeg har ikke tatt skade av det. Så trives du med å spise så mye egg så vil jeg ikke tro at det er noe problem :)

smgj sa for siden:

Tipper du vil bli lei før det blir veldig skadelig. ;) Det viktigste er nok at resten du velger er variert, sånn at du får i deg ALT du trenger, og ikke bare det som finnes i egg.

Yonah sa for siden:

Hvorfor tenker du egg kan være skadelig?

Myten om egg og kolesterol ble tilbakevist for noen tiår siden.

Egg er godt og en fin vitaminkilde, sleng på litt paprika el.l. så får du c-vitamin også.

amritam sa for siden:

Egg er så og si perfekt mat, det inneholder nesten alt vi trenger, så vær glad for at du liker egg! Det viktigste å passe på å få i seg i tillegg er c-vitamin, for det finnes ikke i egg.

jimbo sa for siden:

tenker mest på dette med protiner! man skal vel ikke ha mer en 1g pr kg kropsvekt!
spiser jo kjøtt osv også så mulig jeg har et litt høyt protin inntak
takk for svar

mvh jim

Rin sa for siden:

Fra 6 egg får du vel noe sånt som 30g protein, det bør være innafor. Og om du er i aktivitet trenger du ikke å holde deg så lavt som 1g protein per kilo kroppsvekt (selv om du er inaktiv så tåler du nok litt ekstra uansett, med mindre du har nyreproblemer).

Stella27 sa for siden:

jeg slenger meg på noe av det som skrives over her jeg, tror du blir lei, leeeenge før det er skadelig :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.