Hei
Er ny her, og har startet på min andre uke på lavkarbo.Det går forholdsvis greit utenom at jeg føler meg veldig oppblåst, og vekta viser ikke noe nedgang sålangt...har 10-12 kg jeg skal ta av!
Har fått utrolig mye kviser, og føler til og med håret er mer fett enn vanlig!! Har dette noe med kostholdet å gjøre?? Noen som vet?
Lukt - ketose? Ellers kan det også være en detox-reaksjon.
Kviser - hvordan var kosten din før og hva spiser du nå? Jeg kjenner ikke Lindberg noe særlig, så jeg spør. For ganske mange kan mye melkeprodukter gi kviser... så har du endret radikalt i mengden melkeprodukter kan det gi sånne utslag.
Dessuten - viktig å drikke godt - fortrinnsvis vann - spesielt i starten.
Spiser ingenting av pasta, brød eller poteter, heller ikke noe som inneholder sukker. Mest kjøtt og grønnsaker, og noe hjemmelaget brød av nøtter og frø. Men spiser vel mye mer fett enn før...ganske likt når det kommer til melkeprodukter...en smule mer ost tenker jeg!
Såvidt jeg vet er det ganske vanlig at kroppen rensker ut gammelt "søppel" ved kostendring i form av kviser osv - det er en overgangsgreie, så om du holder ut, går det sannsynligvis over snart. :)
Jeg hadde ikke slike problemer når jeg startet med lavkarbo, men husker godt da jeg fastet - jeg så ikke ut... Kroppen begynte plutselig å slippe på all dr....n den hadde samlet på... Gi det litt tid og se. Hvis ikke det blir bedre om en uke eller to, kan det være ett tegn på at noe er gale.
Jeg har hatt en del problemer med uren hud før, men var aldri så ille som i oppstartsfasen av lavkarbo. Det er nå 1 måned siden og huden er helt kvisefri nå. Enorm forskjell! Ha tålmodighet :)
Hos meg er de forbigående i omleggingen frå høy- til lavkarbo vet jeg. Jeg fikk ikke kviser i jula når jeg skeia ut men nå som jeg er tilbake på lavkarbo er det kommet noen.
Det går over. Er all "dritten" som skal ut :heia: :heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.