Rita82 sa for siden:
Det e jo bra! mer enn mine 0,6 :p
Rita82 sa for siden:
Det e jo bra! mer enn mine 0,6 :p
Tonelore sa for siden:
Halloi!
Å, her ble det mange utskeielser i helga :( Startet fredag da jeg dro på besøk til ei venninna, det var en planlagt utskeielse (sjokolade og potetgull... ). Jeg hadde tenkt å stramme inn igjen på lørdag, men lørdag?! Næh, det gikk ikke. Ikke i går heller, da ble det brownies osv. i kaffeselskap, gitt. Skikkelig selvsabotasje.
Men mandag, nye muligheter! :D
Jeg spiser gjerne to tynne lavkarboskiver med enten hvitost og smør eller fårepølse og majones til frokost. Lunsj er det gjerne Nannahs knekkebrød med div. pålegg (hvitost, smør, makrell i tomat, krydderost med skinke og cherrytomater osv.).
Middager er litt vanskelige, da hverken mann eller barn spiser lavkarbo, men det går nå stort sett greit, er bare å kutte ut noe av tilbehøret og heller fylle på med linser og grønnsaker.
Det er veldig viktig å bruke målbåndet også, ikke bare vekta. For en følelse når magen krymper da gitt! :D
elien sa for siden:
Så bra, godt jobbet. Lurt å både måle og veie.
Jeg bare veier :eek:
Nupsida sa for siden:
Etter sykdom, mandeloperasjon og samlivsbrudd er jeg tilbake igjen!
Gått ned noen kg siden før jul, men det er kun pga lite mat ;)
Har gått greit idag da, her er mitt inntak så langt:
Frokost - 3/4 atkinsbar
Lunsj - salat med reker, skinke, fetaost, ost, litt rødløk, litt mais, agurk, litt cashewnøtter, kinakål og hvitløksdressing (kjøpt i salatbar så egentlig fornøyd!)
Middag - tacosalat med kjøttdeig, ost, rømme, egen krydderblanding, cherrytomater, agurk, litt mais, hjertesalat og tacosaus.
Mellommåltid - litt kylling og ketchup
Kvelds - blir nok noe kyllingsalat med restene fra middagen
Kveldssnack -litt lettis fra butikk ( 16 karb. Per 100 g), peanøtter og en liten sjokolade fra sjokoladeprinsen.
flisa77 sa for siden:
Da har nok ei uke gått og synes denne uka har gått veldig bra. Ikkje noen spesielle utskeielser. Har fått trenet en del. Startet med litt hardtrening, men har gått over til å bare gå 8 km i raskt tempo noe eg trur passer bra til lavkarboen.
Mannen derimot sliter litt. Han fant pluttseleg ut at han ville slutte med snusingen og da vart det litt tøft og ikkje ha muligheten til å unne seg noe godt. Det vill si han rører ikkje snop eller brus, men vi er blitt enig i at han skal få unne seg litt frukt nå trangen melder seg. Så foreløpigt så fortsetter eg åleine.
I dag skal eg prøve noe nytt aqua zumba :D
Meg: Startvekt 70,6kg
Uke 1: 69,1kg (Totalt -1,5)
Uke 2. 68,4kg (Totalt -2,2)
timich sa for siden:
Slenger meg inn her jeg og. Gikk ned 25 kg i perioden nov 2011 - aug 2012, og har siden august vært litt mindre flink til å passe på hva jeg har puttet i munnen... Heldigvis har jeg likevel ikke gått opp noe, for jeg har nok vært "flink" innimellom og er dessuten ganske mye i aktivitet. Jeg har ikke gått ned noe heller, men jeg er fornøyd så lenge vekta har stått stille der den var, kroppen tåler et platå innimellom:)
Nå er jeg klar for å ta et tak på de siste 12 kiloene. Stresser ikke og veier meg når jeg har lyst (som blir ca en gang i mnd tenker jeg).:D
lille_trille sa for siden:
Skulle på vekta, men den er jo helt koko. Viser opp til 9 kilo forskjell når jeg flytter den rundt på gulvet... hihi... Har iallefall gått ned, men gudene vet hvor mye :heia:
Rita82 sa for siden:
Nå er jeg klar for å ta et tak på de siste 12 kiloene. Stresser ikke og veier meg når jeg har lyst (som blir ca en gang i mnd tenker jeg).:D[/quote]
Arhh...du er go som klarer å holde veiinga til en gang i mnd....her tropper jeg opp på vekta flere ganger i uka...får lyst å kaste den innimellom!! Men har vert flink å måle etter at jeg la om til lavkarbo!
molls sa for siden:
Hei!
Jeg startet med lchf på mandagen. Må si at jeg merker forskjell allerede, er diabetiker (type1) og bludsukkeret har vært på samme nivå, ingen svingninger i det hele tatt, fantastisk følelse :)
jeg har en plan om å gå ned 25 kg, men starter med delmål 5-10-15-20-25
Klarte ikke å holde meg fras vekta idag og har gått ned 3 kg siden søndag!!!
Er dette normalt? spiser jeg for lite?
plain_jane sa for siden:
Henger meg på her jeg også, startet med lavkarbo på mandag, har gått ned tidligere med ketolyse, men gått opp igjen noe siden den gang (ikke alt, heldigvis). Ønsker ned rundt 10 kg, og så stabilisere. :)
21.01.13 - 82,4 kg
God morgen, alle sammen.
Det var en kilo ned siste uka, og det må man da si seg fornøyd med. Selvfølgelig vil man kanskje ned til målvekta så fort som mulig, men klarer man 1 - 1,5 kilo i uka så tror jeg kanskje det kan vere sunnere. Hodet skal jo også vere med på denne omstillinga. Vekta er i dag 95,2 og håper på vere under 90 til utgangen av februar. Tror ikke det er et urealistisk mål.
Klapper meg selv og alle andre flinke dere på skuldra og ønsker dere en riktig god helg :heia: :heia:
Man går ofte mest ned i begynnelsen. Mye er nok vann, men en god følelse likevel. Dette er jo tross alt vekt som blir borte. 1-2 kilo i uka er nok det beste, og i perioder kan du oppleve at vekta står stille. Bruk målebånd i tillegg, så kan du se at måla går inn selv om vekta stagnerer.
Lykke til videre :heia: :heia:
Filifjonka sa for siden:
Ha ein fin dag, alle januarstarterar!
elien sa for siden:
Nå er jeg komet hjem etter et flott opphold på rehabilitering, kan anbefales for alle som har en stor eller liten utfordring i hverdagen.
Å har endelig fått gått på vekten, startvekt 1 jan 102,2 og i dag
27 jan 96,5:D
Kan trykt si jeg er fornøyd med det.
Hadde egentlig ikke trodd det før vi har spist 4 gode måltider hver dag, å ikke alltid alt var like lavkarbo vennlig.
Å jeg måtte gå veldig stilt i dørene med min lavkarbo, det var ikke noe som ernæringsfysiologen var noe positiv til.
Jeg hadde bakt Nannahs gode knekkebrød å hadde med meg. Sa som sant er at jeg hovner opp i føttene av hvetemel, og derfor ikke skiver å sånt.
Men det var utrolig mange som smakte knekkebrødene og jeg delte ut oppskriften til mange :p
Rita82 sa for siden:
Litt nedfor i dag....ikke gått ned noe i kg denne uka ser det ut som...kanskje noen gram!:( Men har gått ned 2 cm til på mage og 1 på lår. Totalt altså 3kg på 4 uker, 10 cm rundt mage og 4 cm rundt lår.
Men seriøst 3 kg synes jeg er LITE!!Argh...jaja...smører meg med tolmodighet og håper på bedre resultat neste uke:kadetgaar:ja:
timich sa for siden:
Smør deg med tålmodighet, ja!:D Og prøv å ikke gå så ofte på vekta;) Jeg veeeet det er vanskelig. Jeg hadde også perioder der jeg ikke gikk ned et eneste gram, og var kjempefrustrert, men hvis jeg bare ikke hadde veid meg så ofte så hadde jeg sett nedgangen tydeligere. Nå syns jeg jo jeg var kjempeflink som klarte 25 kg på et år, men det gikk jammen i rykk og napp. Stå på, og ikke gi opp :heia:
Nupsida sa for siden:
Da har jeg endelig fått pcen på plass og kan endelig begynne å skrive ordentlig her! :)
Forrige uke funket ikke så bra.. Ble en del utskeielser med tanke på bursdager og slikt, samt ei skikkelig utskeielseshelg! Men, nå er jeg tilbake igjen og vekta er tilbake til der den va på fredag før utskeielsene så nå er jeg klar for fight igjen! :)
Går mye i salater for tiden, helt hekta! (Oppskrift på bloggen min: www.nadjamichelle.no/min-beste-salat/)
Ellers har jeg fått meg ny leilighet å gleder meg enormt mye til å flytte inn :D
Hvordan går det med dere da?
Nupsida sa for siden:
Etter å ha kviet meg siden jeg begynte på det nye kostholdet har jeg tatt de første bildene som skal brukes til å sammenligne vektnedgangen.. Ikke mye morro, men angrer på at jeg ikke gjorde det når jeg var på mitt største! Jaja, nå er de hvertfall tatt og nå har jeg motivasjon til å gå enda mer inn for å få et bedre kosthold! :)
Og GLEDER meg til å se forskjellen om noen måneder!
Rita82 sa for siden:
grattis med ny leilihet da! Fin blogg du har :)
Jeg har mistet litt motet denne uka....ikke gått noe ned...heller noen gram OPP:eek:....vet ikke hva jeg har spist galt...men må nok begynne å veie alle grønnsakene for å se om jeg får i meg for mye! Ingenting nøtter på meg heller denne uka tenker jeg...
elien sa for siden:
Jeg tror det verste en kan gjøre mot seg selv er å stresse, det gir ihvertfall ikke noe positivt utslag på min vekt.
Jeg stresset litt i går, mannen ble lagt inn på sykehuset med hjerteproblem. Då stresset jeg men ikke han, han satt å holdt på med et byggesett til modelljernbanen mens vi ventet på ambulanse :eek: er det mulig. Han er jo roen selv.
Det var heldigvis bare angina i går, å var til utredning i dag, å de kunne ikke blokke denne gangen, de kom ikke til.
Å da hadde legen sagt det hadde vært bedre med infarkt for da hadde "proppen" løsnet.
Tenk å si noe sånt:confused:
Men nå skrev jeg meg helt bort, det jeg ville frem til var at jeg merket det
på hevelsen på bena at jeg stresset i går. Hovner opp å samler vann med
en gang då
Rita82 sa for siden:
Skal prøve å stresse ned ja! Lettere sagt enn gjort:eek: Blir en smule engasjert i det jeg gjør kan man si!:D
Stakkars mannen din! Bra det gikk godt da! huff!
Nupsida sa for siden:
Helt enig, det verste man gjør er å stresse! Da går man mye lettere opp i vekt, og mister motivasjonen mye lettere! Sist jeg prøvde meg på lavkarbo gikk jeg ned 30 kg, og det jeg tror var det son gjorde susen var at jeg var så avslappet i forhold til alt. Passet på å spiste sunt, men veide ingen mat, veide meg også kun EN gang i uka :)
Rita82 sa for siden:
Skal prøve :ja: (meget imponert over deg som har gått ned så masse! Flinking)
Nupsida sa for siden:
Joda, gikk ned 30 kg, men opp 50 kg etterpå :(
Men da prøver vi igjen og vet litt mer hva man burde gjøre og hva man ikke burde gjøre :)
Newstart sa for siden:
Jeg har plutselig fått det for meg at jeg må kose meg- altså med noe godt til kaffen eller ja rett og slett: Jeg får ikke nok kos. Og det går meg helt på nervene. Jeg vil ikke ha det sånn lenger men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det bort. Joda jeg kan jo kose meg med noe litt sunnere sådan for eks bocca eller noe lavkarbo godt. Men jeg får liksom aldri nok. Av en eller annen merkelig grunn. SUKK. Flere som har det sånn?
Hadde bursdags feiring her på søndag og jeg hadde et ganske så avslappet forhold til kakene. Laget kaker hele fredag og lørdag. Men når søndag kom så laget jeg meg lavkarbo dessert og spiste av den. Når gjestene gikk så gikk jeg løs på kakene jeg. Hvorfor? Kos.
Har tenkt som så at nå har jeg totalt mangel på motivasjon. Ikke en gang det at buksene mine er for små og magen har begynt å rulle ut er motivasjon nok i bunn og grunn.
I tillegg så er jeg forferdelig mat lei. I sted tok jeg meg to krom for å se om det kan hjelpe. Dette er og blir håpløst det.
What to do??:confused:
Rita82 sa for siden:
Kansje det er den tiden i mnd?;) Da blir ihverfall jeg fysen på noe godt! Men å erstatte med lavkarbodessert tror jeg ikke er så veldig lurt...ihverfall ikke i starten før du er skikkelig inne i et bra lavkarbokosthold. Om jeg spiser slikt, får jeg bare mer lyst på the real stuff:eek:...og jeg vet hvor hardt det er å stå i mot! Spis deg heller god og mett til middag, og planlegg måltidene dine godt på forhånd.
Brett opp armene og si til deg selv at dette klarer du!
Filifjonka sa for siden:
Har dessverre ingen god råd, Newstart. Det er vanskeleg når fysinga tek over. Trur eg hadde vurdert eit kjempestrengt regime nokre dagar, heilt utan godsaker av noko slag, heller ikkje lovleg godt. For å kome ut av kosemodusen. Har også erfart akkurat det same som deg, med å vere kjempeflink og ete lågkarbo og heilt fint styre utanom kake e.l, for så plutseleg å berre kaste seg over det.
Har hatt ei litt vanskeleg start på veka med kursdagar og møtelunsjar. Det gjekk dårleg på måndag, men så klarte eg å dra meg i land att i går. Ingen stor skade skjedd, verken på vekt eller motivasjon.
Det er så veldig lett å forbinde kos med mat. Alt det sitter i hodet. Har jobbet mye med dette selv, og funnet gode alternativer til dette.. bl.a. unne seg et godt bad, en tid for meg selv og en god bok, avslapping med musikk, en god film osv osv. Vi er så ingrodde i at kos skal vere noe en putter i munnen, men det er ikke særlig koselig når vi går rundt i kanskje dagevis med dårlig samvittighet og i verste fall går på en kjempesmell.
Brukte samme teknikken når jeg skulle slutte å røyke. Trodde også at det å ta seg en røyk var koselig, men det er jo ikke det!!! Tok meg en røyk når jeg var stressa, men hjalp jo bare et nanosekund eller noe slikt.
Søthunger er noe annet. Den må bare motarbeides noen dager, så går den over av seg selv. Ikke noe formaning her altså, bare egne tanker og erfaringer :rolleyes:
Nupsida sa for siden:
Idag har vært en slik dag der man bare har lyst å ligge i senga hele dagen, formen er ræva, hodet fullt av bomull og energien er på ferie. Så idag har jeg levd på enkle løsninger
(Veldig sen) Frokost: Restemiddag fra stroganoffen i forrige uke (Det å fryse ned mat er bare genialt!) og en salat av hjertesalat, en god dæsj med mais (ikke helt bra på lavkarbo som sagt, men hadde blitt en kjedelig salat uten og orket ikke gå på butikken) og noen cashewnøtter.
Middag: Ett beger med Snjo (Heller ikke det sunneste på lavkarbo, da det er en del karber i det, men bedre enn mye annet), noen nøtter og en atkinsbar
Kveldsmat: En atkinsbar til og resten av nøttene
Snacks: Fant en ny pakke med dent på butikken idag, søtet med stevia så da har faktisk dent også kommet med drops som er helt uten sukker (Yay!), så da ble det noen drops fra der og noen drops fra lackerol. Har også blitt en del pepsimax idag
Oppsummering av dagen: Har vært lite bra mat idag med litt for mye karber og litt for lite grøntfor, men slik går det fort når man ikke er i form og jeg er egentlig veldig fornøyd med at jeg klarte å komme hjem med «godis» uten sukker istedenfor alt annet jeg eeeegentlig hadde lyst på. Så da er jeg egentlig fornøyd med dagen med tanke på utgangspunktet Imorgen satser jeg på bedre form og bedre mat!
elien sa for siden:
Sjå meg går det over all forventning, har aldri tidligere på lavkarbo gått så jevnt ned som denne gangen.
Kan det være at jeg har sluttet med Pepsi Max denne gangen :confused:
Men uansett, tallenes tale:
1 jan 102,2
27 jan 96,5
2 feb 94,4
Er kjempe fornøyd så langt, å venter bare på det ska stoppe opp.
Store muligheter for det neste uke for vi fikk klarsignal fra legen til mannen
å vi reiser til Danmark på mandag. Ikke like lett å holde vekten der :p
God helg alle sammen :D
Filifjonka sa for siden:
Wow, elien, fantastisk!
elien sa for siden:
Takk, jeg er kjempefornøyd :D
Filifjonka sa for siden:
Ned 600 g sist veke, og totalt 4 kg sidan eg starta 14. januar. Det går så mykje seinare enn eg trudde! Var sikker på at desse kiloa mellom 90 og 100 som kasta seg på meg i haust sat skikkeleg laust, men det er ingenting som tyder på det. Kvar halvkilo må jobbast av, sukk. Bortsett frå det går det bra! Ha ei strålande veke, alle januarstarterar.
Wimp sa for siden:
4 kg på 3 uker er da veldig bra!?!
Jeg er også ned 600 gram siste uken, og har dermed tatt av 6,4 kg på årets 5 første uker.
Jeg spiser gode måltider, er sjelden sulten, og trimmingen har begrenset seg til spaserturer, så å da går ned omtrent 100 gram for dagen er veldig bra, syns nå jeg :) Har også vært en langhelg på hytten med daglig påfyll av rødvin og cognac:D
Stå på, Filifjonka. Det går rette veien dette :)
Rita82 sa for siden:
Dere er så flinke jenter! Jeg er kjempefrustrert etter å ha stått dønn stillt i 2 uker nå!!! Kun gått ned 3,5 kg på 5 uker....Forstår virkelig ikke hva jeg gjør galt....men skal forsøke å kutte pepsi max, fløte og nøtter for en uke for å se!! Kommer til å savne bruuuuusen miiiin!!!:(
Filifjonka sa for siden:
Eg satsa liksom på slik avisoverskriftnedgang første par vekene. Sju-åtte kilo, du veit.
Nupsida sa for siden:
Sukk, fjerde dagen med alt for mange karbohydrater idag, men slik går det når man flytter og ikke har noen ting å lage mat med! Nå er ihvertfall mesteparten på plass og begynner på nytt igjen imorgen med smoothie til frokost :)
Når det er sagt, jeg ELSKER leiligheta! Den er så utrolig meg og jeg trivdes med å bo helt alene for første gang! Liker mitt eget selskap jeg :)
Wimp sa for siden:
Og, ja... (kremt) gutter? :rolleyes:
index sa for siden:
Du trenger ikke nødvendigvis gjøre noe galt fordi du ikke går ned jevnt. Dette går i rykk og napp, bare spis riktig og gi deg selv litt tid!
Ellers kan det være lurt å kutte ut de tingene du oppgir ja, mange opplever en av disse som en showstopper. Men vær nå ikke så anspent da, så lenge du spiser rett så ordner det seg jo etter hvert! Det er fortsatt lenge til sommeren...
Rita82 sa for siden:
mhmmm...stresser meg litt opp ja...i know:( Har prøvd denne uka å kutte litt på forskjellig...ingen nøtter bla. Så får vi se! Synes bare det er så spesielt at jeg ikke går ned....gikk på GR for noen år tilbake, og gikk da ned 1-1,5 kg i uka ganske lenge! Begynner å tvile litt på om kostholdet er noe for kroppen min. Men skal gi det mer tid ettersom jeg trives med maten, og har mindre lyst på drittmat når jeg lever lavkarbo.
Magen er ganske oppblåst, og har ligget på samme vekt nå i snart 3 uker. litt frustrerende. Kansje rett og slett kroppen savner karbohydratene, og ikke klarer å instille seg på å forbrenne mer fett...
index sa for siden:
Du sier magen er ganske oppblåst, kanskje noe av svaret ligger der! Når kroppen får vendt seg skikkelig til fettforbrenning så løsner det kanskje (bokstavelig talt) og både oppblåstheten og kiloene renner av. Det er vanlig at det tar opp til et par måneder før kroppen har vendt seg til å forbrenne fett i stedet for sukker, og i denne perioden kan vekttap og fordøyelse være noe ustabil. Men ta det med ro, det blir myye bedre etterpå!
Om vi skal tenke litt lavkalori (siden du ønsker å gå ned mye på kort tid): Ett kilo kroppsfett inneholder ca 7000kcal. Så om du skal gå ned 1,5 kilo i uken krever det faktisk et kaloriunderskudd på 1500 kcal pr dag, uten at kroppen går over i sultmodus. Jeg har da ikke regnet med vann som slipper taket, om du er svært overvektig så er det også store mengder vann som kan utgjøre en stor del av vekttapet. Men fettet trenger du tid for å bli kvitt, siden det er såpass energirikt!
Jeg for min del gikk ned ca 750 gram i snitt i uka de fire første månedene, dog i rykk og napp. Noen uker opp, noen ned. Deretter rundt 300 gram i uke det neste året (begynte med trening etter de første fire månedene, og det later til å ha bremset nedgangen noe). Nå er jeg sånn ca der jeg skal være, men merker at det skal ikke store utskeielsene til før det viser på vekta. Så jeg spiser fortsatt likt, og vil nok satse på å beholde dette kostholdet resten av livet. Det har gitt meg så mye bedre helse og mer overskudd i tillegg til vekttapet at jeg føler meg 20 år yngre, så dette kan jeg jo bare ikke kutte ut;).
Rita82 sa for siden:
hmm..så det du sier er at jeg må spise litt mindre fett? Er ikke veldig overvektig...skal ned ca 10 kg...men disse sitter som støpt, og har hatt disse 10 ekstra i 5 år nå. Når jeg gikk på GR spiste jeg ca 1500-1800 kcal. Bør jeg ligge så lavt når jeg spiser lavkarbo?
Mariah38 sa for siden:
Hei hei:) Jeg er februarstarter men hiver meg på deres januartråd og håper det er greit:) Masse motivasjon i å lese om deres erfaringer og flotte resultater:)
elien sa for siden:
Velkommen Mariah38:)
Nå sitter vi klar til avreise.
Utrolig så mye mer vi alltid har å pakke med oss på vei hjem, det er likt hver gang :confused:
Bilen er smekk full
Alltid kjekt å være her, men kjenner det ska bli godt å komme hjem også.
Har nok ikke noe nedgang denne uken, bare håper det ikke er for mye opp.
Å jeg har som sikkert alle har fått med seg sluttet med Pepsi Max,
å hjemme drikker jeg bare vann. Men her smaker ikke det noe særlig,
så jeg har drukket lett brus. Å det har jeg funnet ut at magen min ikke er noe glad i:eek:
Godt det er hjem til vann nå, å jeg tror heller ikke det har vært gunstig for vekten
index sa for siden:
Nei, du skal ikke spise mindre fett. Du skal slutte å stresse, og fortsette med det kostholdet du har (minus melkeprodukter hvis du vil prøve det). Tre uker er for kort tid til å trekke noen konklusjoner om kostholdet er feil. Hvis du heller ikke går ned de tre neste ukene så bør du kanskje begynne å se på mengder, kaloriinnhold etc. Men først og fremst må kroppen få en sjans til å omstille seg til fettforbrenning i stedet for sukkerforbrenning. Dette er ikke alltid gjort på de første tre ukene, og som du sier så har jo kiloene sittet godt fast i mange år. Så da forsvinner de mest sannsynlig ikke i løpet av en måned eller to heller. Tid, sunt kosthold og litt trening så løsner det nok. Om det tar en måned eller ett år er vel kanskje ikke så viktig i den store sammenhengen? Eller?
elien sa for siden:
Nå har jeg vært på vekten igjen, å må si jeg ble positiv overrasket.
For selv om vi har vært 5 dager i Danmark å ikke vært så flik med maten,
så hadde jeg nedgang. Jeg var egentlig sikker på oppgang.
Men vet av erfaring at det ikke pleier å gå sånn ned, så jeg er forberedt på et platå.
Tallene i dag er:
1 jan 102,2
27 jan 96,5
2 feb 94,4
10 feb 93,8
Ha en strålende Morsdag og Bollesøndag :D
manebane sa for siden:
Melder meg inn her jeg også :)
Er på min lavkarbodag nr 27 og har hittil gått ned 4,1 kilo. Jeg leser her inne at dere er frustrert over liten vektnedgang, jeg på min side er fornøyd med mine 4,1 kilo mindre :D
Jeg stresser ikke overhodet, bare sørger for at jeg tar de rette valgene. Jeg drikker fortsatt Pepsi Max, men har erstattet noe av den med vann. Ellers så holder jeg meg ikke unna noe (bortsett fra usunne karbohydrater :cool:).
Fordi, dette skal jo være en livsstil, ikke en kjapp løsning eller en slankekur. Så så lenge det går nedover så er jeg fornøyd.
Syns dere har vært kjempeflinke jenter og gutter, stå på! :heia:
Mille89 sa for siden:
Hei!
Har tidligere gått ned mye på eurodiet. Har så godt som klart å holde vekten et år nå. Samtidig merker jeg at vekten så smått begynner å gå feile veien igjen, så nå er det på tide å ta et realt tak i kostholdet.
Jeg tror denne tråden er akkurat det jeg trenger nå. Litt god gammeldags motivasjon. Kjekt å lese om dere som allerede er godt i gang.
Heia heia!
Rita82 sa for siden:
God mandags morgen!!! :D Strålende fornøyd i dag...vekta viste -1,2kg siden sist uke! Endelig..etter 3,5 uke på samme tall! Skal slutte å stresse, LOVER!! Ser at jeg bare skal fortsette slik jeg gjør!
Så herlig med en plass som dette, der det er info,råd og god støtte fra snille mennesker som dere!! :klem:
manebane sa for siden:
Jepp, ukas veiedag viste null nedgang :( Kan jeg skylde på at mensen er her eller har jeg kost meg for mye den siste uka:confused: Tror vi skylder på gode gamle tante rød ;)
I dag feirer jeg min dag nr 30 på lavkarbo og vekta har jo vist en nedgang på 4,1 kilo, det er vel ikke så verst for på en måned!?
Satser på mer nedgang neste uke :cool:
Rita82 sa for siden:
Jeg går som oftes opp 1-2 kg når den tia i mnd er....så bare vent så går du ned mer til neste veiing ;-) 4,1 på en mnd er kjempe bra!!:heia:
Mymla sa for siden:
Sniker meg forsiktig inn jeg også. Har lest rundt på forumet i noen uker, men ikke skrevet noe enda. Begynte 7. januar, har byttet ut en del måltider med camp kilo (jada, jeg har lest hva flere mener, men det smaker godt og funker for meg), og spiser lavkarbo middager og Atkins-bar som kveldskos. Har også begynt å trene et par ganger i uka. Resultat til nå: -8 kilo og -14 cm rundt magen :)
elien sa for siden:
Hei å hå
Denne uken så har kroppen sikkert trodd vi har vært med på NM i vannsamling,
det har vært mye opp.
Men det stresser jeg ikke med, det er det som alltid har vært normalt sjå meg.
Tallene i dag er jeg riktig så fornøyd med, når jeg vet hva som har vært ukas høyeste tall:eek:
1 jan 102,2
27 jan 96,5
2 feb 94,4
10 feb 93,8
17 feb 94,1
Ha en go uke alle sammen :)
Rita82 sa for siden:
hjelpes....noen andre enn meg som har fått dilla på polly peanøtter mexican fiesta!! Farlig gode:eek::eek:....og jeg som skulle holde meg vekke fra nøtter!
Tonelore sa for siden:
Hehe... :D Jeg er allergisk mot peanøtter, men det går unna med cashewnøtter i perioder, gitt...
Ellers så er jeg tilbake på scratch igjen, jeg faller så lett av vogna! Hadde jeg bare kunnet kose meg med én skive, eller én liten biten sjokolade, men neida, jeg hiver innpå alt og blir som en narkoman som ikke har fått stoff på lenge :o
En stor applaus til dere som er så flinke, da :heia:
elien sa for siden:
Hei å hå
Hvordan går det med dere andre?
Jeg hadde en litt stor sprekk sist helg, var ikke mange dagene men vekten føk
opp som bare det. Var oppe i 98 kg etter den dritten jeg stappet i meg:eek:
Men nå har det gått greit de siste dagene å er nå nede i 94, det går fort på
men tar litt lenger tid å ta det av.
Kanskje vi må tenke litt sånn generelt, har tatt meg mange år å bli stor å må kanskje
gi meg den tiden det tar å gå det ned. Men jeg blir så utålmodig å ville jo helst
ha vært ferdig slanket i går:p
Men uansett er på rett vei igjen nå, å håper det varer.
Men i morgen ska jeg inn på sykehuset å ha en liten operasjon, å då vet jeg
av erfaring at jeg samler vann i lang tid av narkosen. Men jeg er klar over det
å får ta ting som det kommer etterhvert:rolleyes:
Wimp sa for siden:
9 uker.
9 kg!
9 cm:)
Dette går så det suser og jeg nærmer meg noe jeg tenkte skulle være neste fase. Etter 10 uker i ketose tenker jeg å innføre litt karbohydrater igjen, og da fortrinnsvis fra flere varianter av grønnsaker og...tja... kjenner at jeg blir litt usikker.
Hvor mange karber skal jeg legge meg på hver dag, skal jeg redusere fettet, hvilken filosofi passer meg best?
Her må jeg lese og søke råd, så har du noen så hører jeg dem gjerne! :)
elien sa for siden:
Supert bra resultat:heia:
Du får prøve deg ut med mer karber, men jeg ville økt en del på grønnsaker.
Filifjonka sa for siden:
Med meg har det gått heller dårleg, eg har ramla av igjen og igjen. Er på'n igjen no, og håpar på meir nedgang i mars...
elien sa for siden:
Jeg har også som nevnt tidligere hatt en bump i veien, men det går bedre nå.
Å vet av erfaring at sånn er det bare innimellom, men det viktigste er å komme i
gang igjen. Ikke sånn som jeg holdt på i fjor, på høykarbo i mange måneder.
Mymla sa for siden:
8 uker, -11,2 (viktig med den ,2'en.. Veldig viktig) kilo, og totalt -17 cm rundt magen :)
Vanii sa for siden:
Hei. Slenger meg på denne da jeg ile dele mitt etter å ha lest m dere:) jeg begynte 21 januar, har hatt noen helger på byn med alkohol men har allikevell gått ned 8 kg :D er ganske ornøyd med det! Og da jeg målte meg or n uke iden rundt livet hadde jeg blitt 13 cm mindre :D da je begynte vegde jeg 75,6 kg er 160 cm høy. Her ser du min vektnedgang:) :
21.01.13- 75,9 kg
26.01.13- 71,9
04.02.13- 71,6
15.02.13- 70,4
27.02.13- 68,8
02.03.13- 68,1
18.03.13- 67,7
Vanii sa for siden:
Ble visst mye skriveleifer som snek seg inn her visst.. Er visst ikke like lett å skrive rett på ipaden min :P
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.