Da er jeg i full gang. Hadde ikke tenkt meg på ketosedietten, men plutselig er jeg i god gang. Jeg merker at jeg har mindre matsug allerede, og det setter jeg stor pris på!
I dag har jeg kjøpt ketostix apoteket. På boksen står det at man skal lese av svaret etter ett minutt, men at man også kan lese det av etter to minutter hvis det er mer praktisk. Det jeg la merke til er at stixen bare blir mørkere og mørkere jo lengre jeg venter. Den var mørkere etter to min enn den var etter ett, og etter 5-10 min var den ganske mørk lilla... Så, hva skal jeg gå ut ifra? Svaret etter 1 min, eller 2 min, eller 5?
Og dette med kosttilskudd.... Hva skjer med kroppen om man ikke tar alt dette tilskuddet under ketose? Hva merker man fysisk på kroppen? Har helt ærlig ikke råd til å kjøpe kosttilskudd for 100vis av penger nå :o
Og så en ting til, angående kost og næring. På ketose.no så står det at man skal ta karbohydrater og trekke fra fiber, og at det er det man skal gå etter for å regne ut karber om dere forstår hva jeg mener...?
Stemmer dette? Sånn at feks mandler, som har 6,9 karber og 7,2 fiber, kan regnes som null karber?
Her er linken til den siden som sier det: ketose.no/den-store-matvaretabellen/diverse-retter-produkter-og-ingredienser/noetter-mandler-og-froe.html
Ok. Har ikke merket noe til muskelkramper enda, men jeg sliter generellt med "voksesmerter" etter dager jeg har vært mye på bena. Det har roet seg veldig de siste årene, men nå i helgen etter jobb så har jeg merket litt til det igjen. Kan det være en konsekvens av omstillingen til lavkarbo, kanskje?
Ang karbo og fiber.. Den siden jeg linker til bruker jo mandler som eksempel på å trekke karbo fra fiber( tror jeg, om jeg ikke har misforstått), men det står jo akkurat det samme under næringsinnhold på mine mandler kjøpt på ICA. Vil det si at det egentlig er 14,1 karber i mandlene da? Og hvorfor står det da egentlig på en .no nettside med eksempler på "norsk" næringsinnhold?
Unnskyld at jeg spør så fælt:p
Jeg skjønner ærlig talt ikke hva de mener! På min mandel- pose står det at mandlene inneholder 7g karbohydrater pr 100g og det er det eneste tallet jeg forholder meg til! Hvor mye fiber det er , er totalt uinteressant i denne sammenhengen, fordi alt jeg teller er karbene, og dem er det 7 g av!
Det er altså kun antall karber i en næringsinnholdsfortegnelse du skal se på!
Hehe, nei jeg har akkurat nå sett litt nermere på den, og har kommet til samme konklusjon:) ser mest ut som er dårlig side oversatt med Google translate...
Huff, er så utålmodig... Ser det var for rask! Nå har jeg lest litt der noe også....og der står det at jeg skal ned for lite for at denne dietten er anbefalt for meg, skal bare ned 5-6 kg.... Hjelp! Når jeg endelig har funnet noe som ser ut til å fungere :( Aner ikke hvordan jeg skal klare å spise "litt" karbo... Virker mye lettere å bare droppe alt!
Du skal spise karbohydrater på ketolyse ;) Du skal spise riktige karbohydrater. Ketolyse er ingen 0-karbokur.
Kuren anbefales for de som er en del mer overvektig ja, men en av grunnene er at de som ikke har så mye å gå ned, ikke kan forvente like mye og rask nedgang som en som er 20-30 kilo overvektig. Og da er det lett å tro at det ikke virker :)
Joda, jeg spiser grønnsaker, nøtter, frø og slikt:D jeg tenkte mer på å skulle ha i seg feks 40-50 g om dagen, synes det virker vanskeligere!?
Det er så inmari mye å lese på her inne, og jeg skulle helst ha lest alt på en gang:p har 3-4 faner åpne om gangen, men har ikke funnet noe om de som bare skal ned litt på ketolyse enda... Får vel kanskje lete litt mer:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.