Jeg har ganske nylig gått kjapt opp 5 kg og begynte 1 uke siden med lavkarbo. Når jeg har gått på dette før, så har jeg alltid gått relativt raskt ned, men nå opplever jeg kun å gå oppover. Jeg spiser ikke for mye, hverken kalorier eller karbohydrater. Ikke for lite heller igrunn.
Startet på 69, gikk raskt ned til 67 og nå har jeg brått gått opp til 70 kg :S
Er så demotiverende når jeg synes jeg er relativt flink! Har ca 15 kilo å gå ned.
Hvor høy er du? Selv om man ikke kan stole 100% på BMI så gir det en viss indikasjon på om man er overvektig eller ei. Kanskje du allerede har normal BMI? Og derfor opplever å ikke gå ned nå.
Mange tråder her inne om dette, at om man ikke er overvektig men ønsker en mer fit kropp er det beste å trene styrke.
Jeg er 170 cm, men 70 kg er for mye på kroppen min. I august så veide jeg 61-62 kilo, så hvor disse kiloene kommer fra vet jeg egentlig ikke. Jeg har gått på mange antibiotika-kurer, men usikker på om det kan ha noe med saken å gjøre.
Jeg driver med styrketrening og har drevet med det en stund, så er ikke sånn at kroppen brått samler vann pga. oppstart med frivekter f. eks.
Merker jeg blir smådeppa av å ikke passe noen av klærne mine. Alle buksene minus 1 er for små :(
70 kg er jo normalvektig så det er ikke sikkert du vil gå ned noe på lavkarbo uten å telle kalorier ganske stramt i tillegg til karber. Men du mener ikke at du skal ned til 55 kg?! Da er du på grensa til å være undervektig!
Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke skulle gått ned på lavkarbo nå når jeg alltid har gjort det tidligere? 56-57 kg er målet, men 60 kg (der jeg var for ganske få måneder siden) hadde også vært ok. Virker sikkert lavt, men jeg er spedt bygd og har mye overflødig fett på kroppen nå. Over 33 %
:/
Det tar vel gjerne litt lengre tid for hver gang om man har slanket seg mange ganger...?
Ja, jeg synes 56-57 kg virker veldig lavt til 170 cm, jeg veier 54.5 kg og er nesten 20 cm lavere enn deg og skulle jeg hatt samme bmi som deg på ønskevekta di måtte jeg veid 45 kg...
Jeg opplevde at jeg måtte stramme mer inn på karbo for hver gang jeg la om til lavkarbo. Hvis du har gått opp en kg er du ihvertfall ikke i ketose, for da mister du vann. (Glykogenlagrene i kroppen tømmes) Hvis ikke du spiser for mye karbo, så spiser du kanskje noe du ikke tåler? En vanlig bom er for mye fløte f. eks, eller for mye nøtter. Har du fokus på et flatt blodsukker, framfor å telle karbo? Dessuten bør du bruke målbånd framfor vekt, ettersom du trener styrke er det ikke sikkert du mister så mange kg, men du kan fint bli sterkere og mindre :) og som påpekt, er du normalvektig må du nok regne lengre tid..
Har begynt å gå ned nå, mulig det var pms eller medisiner som ødela for meg. Vært i ketose i litt over 2 uker, men det går ganske sakte nedover. Kanskje det har noe med å gjøre at jeg har slanket meg mange ganger før ja :)
Vann er et godt tips. Et annet er å tenke på at dersom man har begynt å bruke mye mer melkvarer på lavkarbo så kan det hende man er blant de uheldige som ikke tåler melkvarer så veldig godt. Her må man rett og slett eksperimentere seg litt fram.
Takk for vann-tipset, jeg er altfor dårlig til å drikke tror jeg!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.