Hei!:) jeg startet med lavkarbokur for ca 4,5 uker siden. Ok ny livsstil da :))) . Føler at jeg er flink og holder lavkarbo hele veien . I helgene koser jeg meg med litt rødvin. 13,5 prosent :) jeg er 1,69 høy og veide 74,5 kg når jeg startet.Har veid meg ca 1 gang i uka og vekta er opp og ned. Akkurat nå så er vekten min 72 ,3 . Det er jo bedre enn da jeg begynte , men ikke så veldig mye.....jeg har lyst ned til ca 63 kg. Det går kanskje saktere når man ikke skal såååå veldig ned. Vet ikke... Må kanskje være tålmodig!!!! Akkurat nå har jeg mensen og noen sier man samler mer
Vann i kroppen da. Er det noen på formet som skal gå den ca 1 0 kilo? Hvordan ognhvor fort gikk dere ned????:))))):eek:
Hei, jeg er 168 og var 76 kg i sommer. Jeg følte meg ikke vel, lite energi og tiltaksløs. Bestilte derfor time hos Fedonklinikken her i Bergen, og nå veier jeg 63 kg. Formen er fin og jeg koser meg med maten. Alt er lettere! Trener ca 2ggr pr uke, mest styrke. Er 54 år. Lykke til, dette får du til! Du må regne med at det tar litt tid.
Jeg er ikke i noen vektnedgangsfase nå, men tidligere i år startet jeg med lavkarbo og har tilsammen gått ned ca 11 kg siden jeg begynte i januar. Jeg var veldig opptatt av å ikke gå ned for fort, og brukte faktisk ca 8 mnd. Veide 91 kg i midten av januar, og var nede på 81 i midten av september. Har nok også lagt på meg noe muskler underveis også(viktig med styrketrening!), så fettnedgangen har nok vært noe større.
Nå veier jeg rundt 80 kg +-, og har ingen problemer med å holde meg der:) Er mann, snart 26 år, 186 cm høy.
Lykke til!:)
Hei. Først og fremst, hvis du er 2,2 kg ned på 4,5 uker så burde du være godt fornøyd, gratulerer. Det tilsvarer nesten 3% total vektnedgang (ca 0,65% ukentlig), noe som er høyere enn hva du burde forvente fremover, mao: ja, du må være tålmodig.
Du må også være klar over at hvis man bare veier seg en gang i uka, så har man sjelden stålkontroll på om man er i en midlertidig (falsk) topp (mye innabords, vannvekt o.l.), eller om man er på en midlertidig (ekstrem) bunn (dehydret, tom innabords). Ved ukentlig måling/vekt-sjekk så er det fornuftigere å behandle/se på ukens vekt som en eventuell bekreftelse/justering av forrige ukes måling.
"Lavkarbo"-utrykket er lite spesifikt. Det blir relativt til den enkeltes oppfatning/definisjon. Det gjør det vanskelig (om ikke umulig) å komme med tilbakemeldinger til ditt kosthold/opplegg. At du slenger inn at du "koser deg med litt rødvin" gjør ikke ting lettere.
Hvis du ikke allerede har gjort det, så kan det være en fordel hvis du:
1: Finner deg noe lesestoff/bok, noe som ikke bare forklarer hva du burde gjøre/spise, men hvorfor du burde gjøre/spise nettopp disse tingene. Les, flere ganger, over tid.
2: Supplerer måling av vekt med måling med bånd. Et par/tre steder, ala midje, hofte og lår burde holde. Ingen vits i å gjøre det for kronglete.
Her var det ikke så mye action, men jeg slenger meg gjerne på!
Jeg skal ned litt under 10 kg og er i dag på den 11. dagen av Atkins induksjon.
Gikk ned en kg raskt, men akkurat nå er jeg der jeg startet igjen, så jeg er ikke helt sikker på hva jeg gjør galt.
Jeg var ikke så nøye med å ikke drikke alkohol i helgen som var, det ble noen glass rødvin, en lite øl og en whiskey fordelt over hele helgen. Mulig feilen ligger der, hehe. Så nå er det null vin eller annen kos med alkohol.
Jeg hiver meg på! :)
Jeg er ei jente på 26 år, er 1.70 cm høy og veier 76 kg. Har tidligere veid 128 kg så jeg har mistet mange kilo fra før. Men disse siste 10 kiloene sitter som støpt, og endelig har jeg funnet giv til å klare det!
Så mitt mål er å gå ned 10 kg, da lander jeg på 66 kg :)
Guri, som å lese min vekthistorie. Begynte på 125, er nå 78 og skal ned litt til (er 173cm høy). Men, jeg stresser ikke. Er fornøyd med det jeg har oppnådd og nå skal kroppen få gjøre det i sitt eget tempo! Vi får slå følge på resten av reisen:)
Takk Langaard! Jeg har trent en del styrke (tung) gjennom vektnedgangen. Tror nok det har hjulpet mye på at huden har fulgt med på denne prosessen. Nå for tiden danser jeg så mye, at styrke falle fra. Prøver å få inn litt styrke med egen kroppsvekt når jeg får det til... Men, er helt med på det du sier!
Jeg slenger meg også på. Er 173 og startet på 80,7. Etter en uke ligger jeg nå på 78,6... Altså vannet har sluppet. Jeg vil nok ned litt over 10 kg, men etter 10 er jeg hvertfall ikke langt fra målet :)
Jeg begynte 5 august på 77kg, er idag mellom 72-73.
Satser på en ca 10kg til. Men har delmål på 5kg underveis (alltid.) for man vet aldri, kanskje man plutselig en dag blir fornøyd? :P
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.