Kanutten sa for siden:
Jeg observerer jo at det florerer av oppskrifter på søte julekaker og søtt julegotter. Jeg er ikke så glad i søtt og lurer derfor på; hva slags salt julegodt kan du anbefale og kom gjerne med oppskrift!
Kanutten sa for siden:
Jeg observerer jo at det florerer av oppskrifter på søte julekaker og søtt julegotter. Jeg er ikke så glad i søtt og lurer derfor på; hva slags salt julegodt kan du anbefale og kom gjerne med oppskrift!
Kanutten sa for siden:
Bakt ost! :sikle:
frøken sa for siden:
Salte mandler.
Fant oppskriften her inne en plass i fjor, men husker ikke hvem den er sin.
Salte mandler
250 gram mandler
5 dl vann
3ss salt
Kok opp og la koke i 5 min , hell mandlene i en sil så vannet renner av.
Legg de på bakepapir i langpanne. Ha på 3-4 ss smør, dette vil smelte på de varme mandlene, bland sammen . Stek ved 125 grader til de er tørre og har fått litt farge (ca 2 timer) rør innimellom.
langaard sa for siden:
Fenalår, røkt laks, spekeskinke,spekepølser, mad LB sitt flatbrød:)
synsegulla sa for siden:
De mandlene skal jeg jammen prøve :)
Lillemy71 sa for siden:
Saltbakte mandler er min favoritt. Ellers er det jo den typiske spekematen og julepålegg (sylte, lammerull ) som er mine favoritt snacks ved jul. Har ikke så mange andre forlag å komme med, før i verden gikk det vel med et par poser chips ved jul men ikke nå lengre. Ellers er jeg ikke så fysen ved jul pga av all den deilige feite julematen :D
Kanutten sa for siden:
Salte mandler skal lages!
Samt ostesnacks.. :ja:
Fant dessuten et sted oppskrift på mørk kokesjokkis med havsalt og nøtter. Søttsalt. :sikle:
Lillemy71 sa for siden:
Åja det er godt. Har brukt de saltbakte mandlene som dryss både på is og sjokoladekake :sikle:
Dilly sa for siden:
Når jeg tenker på deilig, salt julemat.. så er det ikke knask, men mat. Kokt, salt lammelår med kokt kårabi.......¨ååå, så deilig :)
Lich sa for siden:
Fenalår fikk jeg lyst på,det er så godt.
Har ellers laget en veldig god sild:
Et beger creme fraiche
En dl majones
Et glas kapers(ikke laken)
Litt hakket rødløk
En boks krepsehaler(ikke laken)
En plante dill,hakket.
3ss revet pepperrot
En ts dijon sennep.
Ca 8 stk. kryddersild fileter skåret i biter
bland alt ,kan gjerne trekke noen timer,er god i flere dager.
Liker denne for den trenger ikke søtstoff,har prøvd å lage andre av høykarbo sild oppskrifter med alternativ søtning , ble ikke etter min smak.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.