< Tilbake til oversikten

Gelé!

Nøtteliten sa for siden:

Vil bare anbefale alle som ikke har prøv til å lage den gelen som står i ketolyseboken.. den er kjempegod og inneholder ikke et gram karbohydrater! Kjemegodt med fun light, spesielt smaken starfruit! mmmmm - nam!!:ja:

Og forresten, er det noen som vet hvilken vin (merke?) som inneholder færrest karbohydrater? Og hvor mange carbs det er i feks en caffe latte? Det er jo bare kaffe og h-melk er det ikke det?

bjoenn sa for siden:

Hei jeg har også prøvd den geleen, brukte også star fruit.

Kjempe god den, men savner litt tilbehør. Har du noe tips?

atin sa for siden:

altså nå vet ikke jeg hvilken gele dere snakker om.
det er vel ikke en du kun lager av vann, saft og gelatinplater vel?
har laget en sånn, og synes den var dødsgod med fun light Wild Berries. Peach Passion skal visst også være god.

tilbehør som du lurte på var kanskje "sunn vaniljesaus".
da kan du enten bruke proteinpulver med vaniljesmak, kesam(finnes vaniljekesam?), diabetiker vaniljesaus fra heistad evt yoplait-yoghurt kan og brukes som "saus".

Amica sa for siden:

Hva med krem..? Vet ikke om det er godt sammen..Spiser så sjeldent slikt :p Fløte inneholder vel ikke så altfor mye karber? (tilsetter jo selfølgelig ikke sukker) Og man spiser jo ikke hele pakken da..:)

espervik sa for siden:

Pisket krem med kunstig søtning burde være fint til denne. Minimalt med karbo i kremfløte... ;)

Nøtteliten sa for siden:

Helt enig med den personen som foreslo krem! Ta å pisk litt kremfløte, så kan du tilsette søtningsmiddel om du vil, men jeg personlig klarer meg helt uten det. Hvis du tar 2 dl fløte blir det ca 6 karber!:D

Dagros sa for siden:

Jeg har av og til hatt et par jordbær som tilbehør.

Lennor sa for siden:

Hva med krem med vaniljedråper oppi? Eller vaniljestang? Prøvde det og var helt nydelig.. kan vel ikke bli stort mye mer karber ut av to dråper heller, eller?..:rolleyes:

Iset sa for siden:

Jja Fun light gele lager jeg faktisk flere ganger i uken... :D MÅ ha den lille godbiten tilgjengelig, dessuten er det jo ikke verre enn å DRIKKE saften, det er jo det samme.
Jeg prøvde med fersken, men konsistensen ble helt ekkel.... Må være de "gjennomsiktige" saftene, de "blanke" om dere skjønner. Jeg bruker helst bringebær eller raspberry lemon.

Calla sa for siden:

Kan man spise mye av denne gelen? Ligger oppskriften på forumet? (Har ikke ketolyse boka)

ematia sa for siden:

Driver å lager d nå! Gleder meg til å smake:)

Janis sa for siden:

Hvit vin: Tulli.

Spør også på vinmonopolet. De kan skjekke enkelte viner, men har ingen lister.
Men noen har jo peiling. Mange som spør etter vin med lite sukker pga diabetes også.
Jeg fikk en som er utrolig god, men husker ikke hva den heter...grr

Pyrola sa for siden:

Hei.. den geleen med funsaft er knallgod og med pisket krem. Jeg bruker litt natrena- strø i kremen..:p
Så et annet spørsmål hvis jeg får.. Jeg gikk ned noen kilo da jeg startet i Januar, men siden har det stått stille.. Er knallhard med å følge det som er anbefalt, men vekta rikker seg ikke.. Er også veldig aktiv..Jeg har gått ned minst rundt magen (nesten ingenting) og det er jo der de fleste merker det først.. ser ut som om jeg er gravid.:( Har ikke gitt opp enda, men mister litt humør da.

kamuzz sa for siden:

Pyrola: Kanskje du spiser for lite fett???
Må prøve den geleen jeg også=)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.