Jeg er plaget med svimmelhet, kvalme, hjertebank ++ etter at jeg har spist og skal derfor bli utredet for det. Noen her som har det? Jeg har skjønt at det rammer stort sett dem som er mageoperert, men andre med trøblete mager kan også få det. Noen som vet hva som hjelper for at det ikke skal bli så ille etter hvert måltid?
Jeg hadde dette mye som barn/ungdom og besvimte faktisk en gang med ansiktet ned i tallerkenen!:eek:
Du bør rett og slett spise små, lette måltider hyppig og spise hvert måltid sakte! Det hjalp i hvert fall meg til å komme over dette ubehaget!
Jeg dumper faktisk ikke heller, desverre! Hadde håpet på en fysisk reaksjon om jeg spise noe feil, men neida, så heldig var jeg ikke!:p Blir til nød litt svimmel og uvel, men det går fort over og er ikke spes ubehagelig!
Jeg merker at jeg kanskje er blitt litt bedre etter at jeg begynte å drikke eplecidereddik før hvert måltid for jeg opplever at maten kan komme ufordøyd ut igjen og det kan den hvis den har for lite magesyre. Dumping kan også forårsake ufordøyd mat.
Kanskje det er grunnet dumpingen at jeg føler at ingenting er så godt som skikkelig godt grovt knekkebrød ala Nannah? Til å begynne med ble jeg jo dårlig i magen når jeg spiste dem, men nå er de uunnværlige.
Hjelpes, det der hørtes alt for kjent ut! Og kan forklare hvorfor jeg har begynt å besvime når jeg spiser frukt....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.