Frøken Scott sa for siden:
Er det noen her inne som går i Tjukkasgjeng? :)
Er det noen her inne som går i Tjukkasgjeng? :)
Carisma sa for siden:
Hva i all verden er det?
nellie sa for siden:
Google is your friend.
Carisma sa for siden:
For et forferdelig demotiverende navn! Hvordan man tenker på seg selv har mye å si for hvem man blir, så å delta i en tjukkasgruppe vil jo gjøre at man forblir nettopp en tjukka....
Ziltoidia sa for siden:
Der har jeg faktisk helt motsatt opplevelse. Jeg vil si det var nesten avgjørende for meg å "ta tilbake" ordet "feit" for å gå ned i vekt. Å kunne si "jeg er feit" gir en slags maktfølelse, som er kanskje det eneste jeg savner med å være tjukk. Det er vanskelig å forklare, men man kan vel si at det var en slags identitet jeg måtte forsone meg, som ga meg et positivt forhold til å være overvektig, som var viktig for å tørre å gå videre. Frykten for å feile blir hvertfall mindre.
Nei, Carisma - å delta i en Tjukkasgjeng fører til at du kommer i form. Du kommer deg ut av den komfortable sofaen, du møter andre med samme mål, det er sosialt, morsomt og ikke minst sunt. Du har alltid noen å gå tur sammen med, det er folk i alle former, størrelser og nivåer som går i Tjukkasgjengene - så ingen går alene. Og mannen som startet det hele for et knapt år siden har gjort temmelig mye for den norske folkehelsa, vi er over 20.000 medlemmer, og det øker. Hurra for tjukkasgeneral Jan Ellefsen.
Jeg bærer min Tjukkasvest med glede og stolthet på turene våre, dette har gjort underverker for helsa mi. Og da driter jeg virkelig i hva det heter. Man kan bare være så selvhøytidelig før man bikker over til latterlig.
Ziltoidia, jeg hører deg :) Hvis man stikker hue i sanda, og ikke klarer å kalle seg sjøl tjukk eller feit...da tror jeg ting tar mye lenger tid.
milena sa for siden:
Jeg er med og går med Tjukkasgjengen. Da jeg begynte på reisen min var det en utrolig herlig måte å komme seg ut på. Det var tilgjengelig og folk var så hyggelige og jeg kunne tilpasse det min form.
Etterhvert var det to raske som huka tak i meg og dro meg rundt fortere enn jeg trodde jeg kunne gå og det hjalp voldsomt på formen. Oppmøtet her er veldig varierende men det er alltid hyggelig å være med.
Og når det gjelder navnet, jeg har alltid syntes at det var viktig å kunne le på egen bekostning og føler at navnet er mer enn passende!
Så bra! :heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.