< Tilbake til oversikten

Ketolysepølser

Torkil sa for siden:

Norgesmesteren i Pølsemakeri, Jens Eide i Lillesand leverer nå ketolysepølser med mindre enn 0,2 gram KH pr 100 gram. og ca 20-22% fett (så vidt jeg vet):D
Det er i første omgang tale om en grill/stekepølse og en middagspølse.
Begge er meget gode, personlig liker jeg best grillpølsen som er fast og med mye og god smak. Den bør rispes og stekes ved moderat varme.
Middagspølsen er god både kokt og stekt til diverse grønnsaker / stuinger /pizza / gratinerte grønnsaker m.m.

Dessverre er det inntil videre bare på Sørlandet pølsene er i salg. men i januar antar jeg at dette område utvides betraktelig.

Følgende MENY butikker har nå Ketolyse pølser:
Krøgenes (arendal)
Grimstad
Vennesla
Grim (kristiansand)
Vågsbygd
Harebakken (arendal)
Stoa (arendal).

Det anbefales å ringe butikken og sjekke at de ikke er utsolgt og evt be dem holde av den mengde pølser du ønsker.

Vennlig Hilsen
Torkil P Andersen

Yonah sa for siden:

Jeg håper de kan fås i hedmark etterhvert. Noen ganger er et lettvint med pølser. forløbig må vi til sverige for å få tak i pølser uten stivelse( og med mye annet man sikkert ikke burde få i seg av tilsetninger).

index sa for siden:

Genialt! Nå som grillsesongen er over finnes det knapt nok pølser med lite karbo å finne i butikkene lenger. Og de få som har lite karbo har også lite fett, noe som gjør dem verdiløse som lavkarbokost. Håper ketolysepølsene finner veien til butikker over resten av landet også snart!

maeve sa for siden:

Jacobs Utvalgte (selges bl.a. på Meny) har kjempegode pølser, forskjellige sorter, med mellom 0,0 og 0,2 kh pr 100 gram (alt etter type), og mellom 20-22% fett. Har også julepølse:) Knallgode!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.