< Tilbake til oversikten

Vann i kroppen...?

mofe sa for siden:

Sist jeg var hjemme hos mamma og pappa, så hadde de kjøpt et ankel-"kjede" til meg. Men jeg fikk det ikke på, anklene mine var for store!

Pappa skulle prøve å sette det på meg, for jeg hadde så korte negler, også tar han rundt ankelen min, og utbryter "oi.. du har jo masse vann i kroppen!"..

Nå skal det sies at han ikke er noen lege, akkurat - men jeg kjente på mamma sine ankler, og selv om hun er en slank dame, så var det innmari forskjell.. Det gikk liksom rett inn til benet på henne, men på meg så er det liksom.. "svampete", eller hva jeg skal si.

Dette med å ha mye vann i kroppen.. hva slags ulemeper har det? Er det farlig? Ufarlig?

Hilsen funderingsmofe

matgal sa for siden:

Hei Mofe!! :)
Har du/hadde du besøk av tante rød?? Mange som får vann i kroppen da. Jeg gjorde også det, det syns på vekta for å si det sånn..
Ellers så er det mange(!!) grunner til at man kan ha vann i kroppen... Hakke lyst til å skremme deg da.. Tror du er så ung at det nok er hormonelt! (Altså enten tante rød, eller graviditet... Mange som får det når de er gravide...) Eller noe annet ufarlig.. :) Har en på kurset som lett får vannansamling i kroppen.. Har skjedd to ganger nå i løpet av kurset... Og det var hormonelt.. Tror nok ikke det er noe alvorlig galt med deg.. Men kanskje du bør spørre en lege hvis det ikke går bort igjen...
:klem:

mofe sa for siden:

Hadde mensen da ja, men.. hm. Nei, sikkert bare jeg som overreagerer :rolleyes:

Men takk for innspill! :)

Alfie sa for siden:

Eller du kan ha spist endel salt, som binder vannet en stund.

matgal sa for siden:

Får du på deg fotlenka nå da? Hvis du ikke har mensen lengre lixom....

mofe sa for siden:

Hey, DET var en god ide! :) Jeg har pakket den ned nå (driver og flytter) - men skal jammen meg prøve igjen når jeg er ferdig installert på hybelen :ja:

matgal sa for siden:

Det var lurt, da vet du om det er bedre nå... Gi beskjed da... Lurer vettu.. :) ;)
Lykke til med flytting!

luringen sa for siden:

vann i kroppen hver mandag= spist salt mat og peanøtter hver helg...knis...

matgal sa for siden:

Fikk du prøvd fotlenka igjen for å sjekke om den passa uten mensen?? ;)

mofe sa for siden:

Har ikke pakka ut alle småtinga mine enda, så nei :) Men tenkte på det istad! :)

matgal sa for siden:

Okaj... Bare lurte.. :p

Nille sa for siden:

Står det hvite merker igjen på huden når du klemmer på ? Noen av oss ER bare sånn at vi har vann i kroppen bestandig..... MER vann i kroppen enn normalt mener jeg. Legene kan ikke forklare hvorfor, men sier bare "det er nok hormonelt". Jeg har hatt det sånn i 30 år jeg. Har vært til "utredning på ørten sykehus, uten at man har funnet ut av hvorfor, siden prøvene mine da liksom er "perfekte". Ankelsmykker kan jeg bare glemme, - skal jeg har noe rundt der blir det halssmykker ja !! :p

....og det er ikke farlig, bare fryktelig ubehagelig til tider. Spesielt når det er varmt og jeg ikke får på sko. Lekre sandaler med tynne stropper kan jeg bare glemme, da ser beina ut som innbundne rullepølser.

Og jeg har fått beskjed av legen at jeg ikke får lov å fly uten støttestrømper ! Sørg for å bevege deg mye og ligg med bena litt høyere enn resten av kroppen. Da blir det bedre. Og vær forsiktig med salt mat -og av en eller merkelig grunn hvitvin (som gjør det verre). Og drikk mye vann.

Håper det går over. Hvis det fortsetter, så ta det opp med legen neste gang.

mofe sa for siden:

Prøvde å få på ankelsmykket nå, og det gikk ikke - like feit rundt ankelene, ja! :D

Det er mulig jeg bare overreagerer da, :rodme: og at jeg ikke har vann i kroppen i det hele tatt. Det blir hvitt etter at jeg trykker ja, men det blir det på hånda også..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.