< Tilbake til oversikten

Den store sparetråden

ketoqueen sa for siden:

Har ganske trang økonomi for tiden og lurer på om noen har noen gode oppskrifter til middager som faktisk smaker? Er ikke på diett, men vil jo ikke bare spise pasta og poteter selv om det er billig. Funnet et par sider med gode tips, men hører gjerne hvis dere har tips om billige middager eller andre sparetips.

Her er noen nyttige sider:
Spis sunt og billig – det er mulig!
22 tips for å få mest mulig ut av maten du kjøper
En hel festuke med billig mat!

Noen som er i eller har erfaring fra tider med dårlig økonomi? Kom med forslag og ideer, så lager vi en stor og nyttig tråd! :)

Ziltoidia sa for siden:

Jeg er student i London med kun studielån som inntekt. Gjett om. :p

Etter at jeg har blitt litt mer løssluppen på karbohydratene har det gått mye i kikertmel og hermetiske belgfrukter (bønner, kikerter, linser). Hermetikk generelt er en god ting: tunfisk, hakkede tomater, kokosmelk, makrell i tomat for en rask middag... og så videre. Av kikertmel lager jeg kikertpannekaker, som rett og slett består av 1 del kikertmel og 1 del vann. Mine middager består som regel av ymse grønnsaker i en stekepanne, og så noen av ingrediensene nevnt over. Og krydder (som, i likhet med kikertmel, fås billig hos "innvandrerbutikker")!

Et annet råd er å handle kun en gang i uka. Jeg handler som regel hver mandag, og så plukker jeg opp noen ekstra småting på torsdag/fredag.

index sa for siden:

Jeg har lagt merke til at flere Rema butikker setter ned prisen på kjøttvarer til det halve og enda mindre en dag eller to før utløpsdato. Da kan det være lurt å raske med seg en del og fryse det ned.

Ellers så har jeg en miljøbevisst datter som prøvde seg på dumpster diving med et par venninner i fjor. De kom hjem med 3-4 bæreposer med mat, både frukt og grønt og bakervarer og kjøtt. Alt i originalemballasje og med en dag eller to igjen på datostemplingen. Litt sånn ekstremsport, men artig!

Kiwi har jo også sin gartantiordning, her er det mye gratis mat å hente om du følger litt med. Sjekk Kiwi.Bob, han henter jo ut varer for flere hundre tusen i året helt gratis...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.