Nå er klementinene kommet i butikkene, og de er saftige, søte og deilige slafs :p Og heller ikke i år forenlig med mitt lavkarbo-kosthold. På akkurat samme tidspunkt i fjor gikk jeg på den akkurat samme smellen. Jeg klarer ikke å la være å spise klementiner. Det er bare DEN BESTE FRUKTEN!! Ikke klarer jeg å begrense meg heller, det blir noen stykker i løpet av dagen. Jeg prøver å trøste meg med at det kunne vært julemarispanen jeg gikk og knaska på, så sånn sett er jo klementiner sunnere i alle fall. Men likevel fullt av karbohydrater.
Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke klarer å holde meg unna. Det er rett og slett et mysterium! :confused::o
Altså... nå veier klementiner ca 50-60 gram (spiselig del)... så det blir ca 5 gram karbo per klementin. I verste fall 6. Så, det skal da gå an å få sneket inn en og annen klementin på ketolysekosthold også, en sjelden gang hvertfall. :)
Den klementinsesongen er jo ikke særlig lang, ta et par-tre mandler samtidig, så ikke blodsukkeret øker så raskt, så er det virkelig ikke så ille altså;):)
I min verden ønsker jeg clementiner hjertelig velkommen. Endelig en deilig frukt det egentlig er ganske greit å forene med mitt kosthold. Elsker dem jeg og;)
Spiser de deilige klementinene jeg også, ser ikke noe galt i det egentlig. Det blir toppen en om dagen, men spiser ikke hver dag. Finnes tusen ting som er verre, men kjenner meg igjen med det med sødmen
De er helt klart best når.de er syrlige! Jeg elsket kindersjokolade før i tiden, nå er det så søtt at jeg ikke fatter hva som var så godt:D
Jeg gjorde den feilen å kjøpe meg Nidar sine snømarsipanstenger (sjokoladetrukkede marsipanstenger med hvit kakestrø på)... Snakker om nedtur. Kvalmsøtt, rett og slett. Blir nok Anton Berg-marsipan om noe til jul, ja. I mellomtiden: KLEMENTINER! :D
Isj, Nidars marsipan er alt for søt. Freia Premium fylt marsipan derimot... :sikle: For ikke å snakke om Anthon Berg Marzipan Bar dark... :sikle: :sikle: :sikle:
JEG er også helt hektet på clementiner. Jeg kan glatt spise 5 kg på no time. :eek: Det er så godt. I fjor da var jeg flink. Hadde full kontroll. Tok meg to en og annen gang. Men i år da er jeg litt slappere så jeg har spist noen poser. Men fordelen min er at jeg ikke tåler de. Så nå har jeg bestemt at jeg faktisk har det bedre uten tross alt. De er også veldig søte i forhold til det jeg er vant med så jeg har funnet ut at jeg skal ta meg en eller to dager i løpet av desember der jeg spiser en pose for eks. HVIS det blir nødvendig..... :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.