HIIT, high intenssity interval training, folkens!
Learn it, use it! And if ou don't feel like puking afterwards, you ain't doin' it right (neida, eller joda, eller nei, bare tuller, eller....)
Har alltid et par runder med tabata på slutten av treninga, varierer med planke/planke med vridning, knebøy m kettlebell, burpees/amerikanker, floke/jumping jacksellipse, anbefaler dette ja.
Stor fare for å komme i form raskt, og å bli støl som ei krykke... :P men noe mer effektiv trening og tidsbruk skal man vell lete lenge etter. De dagene jeg har lite tid kan jeg finne på å trene igjennom kroppen på 15 minutter.. f eks en runde med knebøy(uten vekter), en med situp og en med armhevinger... med 1 min pause mellom hver øvelse.
Det må jeg si hørtes herlig slitsomt ut! :)
Kanskje dette er noe jeg burde prøve meg på? Får se om jeg klarer å legge vekk den kjekke Zumba DVD'en å starte med dette heller :)
ELSKER intervalltrening. Det er ti ganger bedre en å pese rundt i en time på tredmølle med litt daff jogging/løping/kuking. Liker godt hoppetau HIIT, eller motbakke HIIT! Beste er jo motbakke. Men burpees er å fantastisk!
Var faktisk på jakt etter et HIIT program å legge til treningsrutinene mine, å denne skal jeg prøve!
Lurer på, er det ikke mulig å kjøre alle de øvelsene i en tabata runde? 20sec med burpees, 20sec med jumping jacks, 20sec mountain climbers og så 20sec med thrust squats?
Så jeg testet dette i dag da! Å svei av 38kcal med burpee/hoppetau tabata. Etterpå tok jeg meg en lang gåtur (45min) mye motbakke, å etter 11min hadde jeg brent 38kcal! Så det er noe der.
Burpees er elsk/hat, men var greit å ha hoppetau som avveksling, hvis ikke hadde jeg nok kastet opp!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.