mofe sa for siden:
Flere enn meg som har godt av en utfordring?
Meld dere på her, gøy om vi blir mange! :)
mofe sa for siden:
Flere enn meg som har godt av en utfordring?
Meld dere på her, gøy om vi blir mange! :)
Tarato sa for siden:
Jeg er med! Hvordan gjør jeg det??
mofe sa for siden:
Endomondo er en app til telefonen, som du slår på hver gang du er ute og går :) Så last ned den, lag profil, og gå på linken her så er du i gang :)
Tarato sa for siden:
So shall be done!
Hvordan følges vi ad videre for å se om vi når målet?
(slike tekniske greier ikke min "greie" for å si det sånn...trenger derfor teskje på en del....:flau:)
mofe sa for siden:
Inne på linken :)
Tarato sa for siden:
Ah.... enda flauere!
Takk!
Fedona sa for siden:
Bare pass på innstillinger for hvem som kan se meldingene dine Tarato :D
Så du ikke opplever det min mann gjorde da han var ute og løp... Jeg bombarderte ham med obskøne meldinger som jeg da ikke visste at alle kunne se :p det var noen andre som fikk seg en real latter :p
VSB sa for siden:
En utfordring jeg kan være med på!
Ingen trening på 4 uker. I beste fall rolig jogg i de neste 2. Ikke løfte mer enn 3kg i samme periode... Så jeg satser på godvær og gåturer. Er låst frem til jul med andre ord.
Tarato sa for siden:
Så trivelig med "kjentfolk" Fedona og VSB. At vi har samme interesser har vi funnet ut før også :p
Jeg har "tegnet" meg, men vet ikke om det er meg som står uten navn? Skal ut og gå snart nå, og så får vi se da :)
ToreH sa for siden:
Bare gå? Ikke løping?
Lich er vel ferdig med denne ila en uke eller to? ;)
Tarato sa for siden:
Dagens tur er unnagjort, men jeg brukte ikke endomondo på telefonen. Jeg har pulsklokke med gps, som registrer alt. Jeg la derfor inn tallene manuelt; men får ikke det fram på endomondo siden. Så derfor gjør jeg kort prosess og skriver det her:
Søndag 11.11.12: 19,04 km
Mål 23.12.12: 100.00 km
Differanse/mangler: 80,96 km
Heier på oss!!
Lullen sa for siden:
Jeg er med :)
Skal ut å gå i kveld!
Klarer jeg 100 km før jul da blir jeg superfornøyd:D
Sugarpill sa for siden:
Ang. Endemondo - bør man kjøpe pro-versjonen, eller holder gratisgreia?
Edit: fant ut at pro var nødvendig, siden jeg fikk masse reklamespam i notifikasjonsmenyen av gratisversjonen.
ToreH sa for siden:
Ja, PRO versjonen er verdt pengene for å slippe all reklamen ;)
Chamomilla sa for siden:
Testet 'mondoen for første gang i dag og ja - jeg har i følge spammen vunnet en i'pad..:rolleyes: Om jeg hadde trykket på en knapp og gud vet hva jeg ellers måtte ha gjort.. herlighet... jeg har "takket" nei til en i'pad..:p
Glemte å starte den før jeg hadde gått sikkert en femtedel av turen da. Jaja - neste gang.
ToreH sa for siden:
Er det bare meg eller suger mondoen batteriet av iPhonen? Sykkeltur 4 timer, 11mil og vips, der fikk jeg ikke med de siste kilometrene fordi batteriet var tomt.......
Selvsagt fulladet før start, men hørte på musikk underveis.
Ubrukelig app og ubrukelig på telefon. Eller har dere andre slike superekstrabatterier på iPhone?
VSB sa for siden:
Tror ikke det er appen, men GPS funksjonen. Egner seg dårlig på turer over halvannen time ja...
Qlio sa for siden:
Jeg brukte app'n fra Gjøvik, 5,5 timer på sykkel, hadde strøm igjen ved mål. Skrudde av push- Mail og andre applikasjonen som spiser batteri. :)
ToreH sa for siden:
Hæh? Slå av mail, erru gæærn? :D
VSB sa for siden:
Har dere iPhone 4 eller nyere, har 3 og den ville aldri leve så lenge i kombinasjon med musikk... :( men batteriet har kanskje blitt bedre?
ToreH sa for siden:
Iphone 4S nå for tiden, tror iphone 4 har bedre batterikapasitet. Ihvertfall synes jeg det da jeg hadde iPhone 4 nå i sommer. Mulig iPhone 5 er bedre, får se på det når jeg får den.
gha sa for siden:
eg blir også med!
Treng å få litt inspirasjon til å gå meir i kvardagen.
mereo sa for siden:
Jeg har joinet :)
Weee. Da blei det plutselig mere stas å gå til og fra jobb ja ;)
Chamomilla sa for siden:
Gaaah! Lastet ned endomondo pro og gikk på min andre tur denne uken. Første glemte jeg å starte før jeg var godt igang, men det ble nå tracket på gratisversjonen. I dag, med pro innstallert - står den fortsatt på "GPS Searching". På statistikken står det at jeg har gått i en time og 17 minutter, men gått null kilometer. Så nei - jeg har ikke meldt meg på 100 km - får heller "vite med meg selv" om jeg har vært flink når det tekniske ikke funker for meg.
mereo sa for siden:
Uff, det er kjett.
Noe feil med den?
Chamomilla sa for siden:
Jeg slettet og installerte appen på nytt og så var jeg så "lur" å svare ja når endomondo ba om å få bruke stedet jeg er på nå...Jeg svarte visst nei første gangen.. :p Jeg fant heller ingen steder å endre den "innstillingen" noe sted så da er det jo greit å gjøre kort prosess og innstallere på nytt... Så nå ser det ut til å virke. Fortsatt irritert over at turen ikke ble tracket. Jaja - finnes større verdensproblemer enn det.:rolleyes::o:p:)
mereo sa for siden:
Fortsatt surt da..
Da haddejeg blitt irriterter..
Men skal sies at jeg blei irritert da jeg hadde gått og glemte å skru den av - så den lå på stuebordet og telte 2,5 time :P Haha
Chamomilla sa for siden:
Denne teknikken! :rolleyes::o:p
Annala sa for siden:
Hvor ordner man innstillingene a? Litt dum sånn jeg også ;)
Har brukt endomondo, gratisversjonen, en stund nå for syns det er moro å se hvor langt jeg og voff går om dagene :) Har ikke hatt no problem med reklame jeg, aldri fått reklame faktisk....kanskje fordi jeg ikke har "logget" inn på feks fb? Jeg ser alltid hvor langt vi har gått, antall kacl brukt, fart, væskebalanse osv så appen fungerer jo. Hvor dukker reklamen opp a?
Mendte meg på denne utfordringen jeg også da :D Trur kanskje ikke jeg rekker 100 km da, men får se ;)
Fant et sted inne på nettsiden og merket av Only me på alt....hehe
ToreH sa for siden:
Gå på innstillinger og privacy velg der kun deg selv som kan se meldinger og peptalk etc.
Tarato sa for siden:
Heisann! Jeg har ikke vært ute og gått siden sist; det ble for heftig med 19 km.... Vondter dukket opp overalt de neste dagene. I dag har jeg hatt migrene og da blir det hvertfall ikke utoggåtur! I morgen derimot; tenker jeg at formen er bedre og da kommer det på noen km igjen.
MEN! Jeg har registrert en liten tur denne uka, som ikke kommer med på oversikten når jeg går via endomondo og mine utfordringer. For øvrig kommer den heller ikke med på min egen statistikk heller da.. :( Der ligger kun jeg og en til. Når jeg derimot går via lenken i denne tråden så kommer det opp den lange lista; inkl meg. Hva skjer liksom??
Tarato sa for siden:
Da har jeg vært ute på en alldeles nydelig søndagstur, og kan notere 10,2 km. Dessverre blir det ikke flere turer før neste helg :( Jobbreiser og møter på kveldstid er noe herk!
Tirsdag 13.11.12: 3,00 km
Søndag 18.11.12: 10.20 km
Sum : 32.24 km
Differanse/mangler: 67.76 km
PS: Og så kom dagens km med på endomondooversikten, OG jeg fikk opp oversikt over alle. Hvordan og hvorfor har jeg ikke peiling på.... :rolleyes:
VSB sa for siden:
Jeg har notert 3x4,8km i sniletempo på 4 dager. Håper været gjør det fristende å fortsette:)
mereo sa for siden:
Dægern er det du som har bare duuuuuura forbi meg nå a?
Jeg som har gleda meg over at jeg lå på 1plass....
Snufs.. Jaja..
Annala sa for siden:
He he, lurer litt på om det var dumt å sjekke inn på denne konkurransen ;) Pluselig kommer alle mine måle-hvor-lang-denne-løypa er opp. Ser ut som jeg går tur en sjelden gang, når jeg egentlig går hver dag, lange turer 3-4 ganger i uka. Kanskje må jeg alltid ha med tlf på hver minste lille tur utafor døra....hehe :D:p
Tarato sa for siden:
Mulig jeg har dura forbi deg, men når jeg sjekka i kveld så lå jeg på 4.plass. Hyl og grin! :eek: Må få på meg skoene og ut og gå! Må bare vente til det blir helg!
mereo sa for siden:
Hehe..
Jeg ligger enn så lenge på 1 ;) hatt en to litt dårlige uker og ikke fått kjørt på som jeg pleier..
Men prøver å hente meg inn i neste uke, håper sånn sett mildværet holder :P
mereo sa for siden:
Det holdt så lenge ja :/
Tarato sa for siden:
Endelig helg! Og jeg har noen km å gå for å henge med nr 1. :w00t:Pass opp! Her kommer jeg :visemuskl
mereo sa for siden:
Hehe, kan jo prøve ;) bestemt meg for å tviholde på.plassen min ;)
Tarato sa for siden:
Ha ha ha; det ser ut som du får beholde den denne helga også :) Jeg rakk bare en korttur i går, ca 6,5 km men nå skal jeg snart ut på dagens tur. Kommer med oppdatering når jeg er tilbake;)Tarato sa for siden:
Da er turene unnagjort, og jeg kan notere noen km til. Jeg "leder hårfint" over en ukjent en, og det spørs hvor lenge jeg kan holde 3.plassen... Er nok litt for mye konkurransemenneske til å greie å oppføre meg ordentlig:visemuskl:rulleøyne:visemuskl
Lørdag 24.11.12: 6,55 km
Søndag 25.11.12: 11,48 km
Sum : 50.27 km
Differanse/mangler: 49.73 km
VSB sa for siden:
Konkurransen må jeg nok bare tåle å stå over... Men skulle gjerne yppet med dere:) 10. Plass og synkende. Ja, ja, 6 uker hvor det viktigste er å ta det med ro, får se det positive i andre enden!
mereo sa for siden:
Jeg finnes egentlig bare dårlig vinner og god taper.. Men akkurat den her kjenenr jeg har fått på alle pluggene altså.. :P
Haha..
Tarato sa for siden:
Det gjør du ja....og hvor ble det av deg.....:rolleyes::rolleyes:Mista bussen da jeg skulle hjem i dag, og tenkte å ringe mannen for å hente meg. Så kom jeg plutselig på denne konkurransen, og dermed gikk jeg hjem de 7 km i stedet. :D Jeg beklager at jeg er barnslig i så måte, men jeg liker ikke å være i nedre halvdel av skalaen for å si det sånn :nedfor: Da trives jeg bedre i øvre halvdel... Etter dagens tur er situasjonen sånn:
Lørdag 24.11.12: 6,55 km
Søndag 25.11.12: 11,48 km
Mandag 26.11.12: 7,00 km
Sum : 57.27 km
Differanse/mangler: 42.73 km
mereo sa for siden:
Trur du må sjekke en gang til jeg ;)
mereo sa for siden:
PS: Barnslig? Skal være glad du ikke hører min tidvise frustrasjon over å bli pusta i nakken ;) Haha!
Tarato sa for siden:
Øyyyy! Hvem er du da? Tror jeg har tatt feil; hvor langt har du gått pr nå?
Fortell meg hvem (av dem) du er så skal du få kjenne pusten min på siden av deg heller :Dmereo sa for siden:
Her er ett hint ;)
www.youtube.com/watch?v=gV8PWnpSBqU
Tarato sa for siden:
Blah!! Men du er notert. Jeg setter inn turbo'n og tar sikte på å ta igjen deg. :visemuskl
Og jeg som skal jobbe overtid minst en kveld denne uka! Puh; det er slitsom å være både barnslig og for mye konkurransemenneske :engel_ikk
mereo sa for siden:
Jeg er ikke konkurranse menneske egentlig :/ desverre....
Men jeg er en fryktelig dårlig vinner/leder.... Men god taper.. Hvis jeg har liggi under snittet hele veien :P
mereo sa for siden:
Nr 2 :/ GAH!!!! Frustrasjon!!
Tarato sa for siden:
Ha ha ha!!! Må innrømme at dette gjorde meg godt.
Huff.... Tror jeg bør gjøre noe med dette konkurransegreia som trigger meg så mye :eek:
Inntekt morgen kommer nye sjanser for oss alle!!
mereo sa for siden:
Du er ond altså!!! Haha..
Tarato sa for siden:
Hurra for automatisk stavekontroll på mobilen!!! Neida; egentlig er jeg veldig snill. Det er bare når jeg havner i slike situasjoner som her at jeg "tar av litt". Det er ikke første gangen, og antageligvis ikke siste:rolleyes:Pga denne tråden og deg spesielt Mereo, ble det gåtur i dag også. Litt skuffet da jeg så at du også har gjort det, men jeg kommer etter. Bare vent. I morgen kan du ta fri; det gjør jeg - i den forstand at jeg skal jobbe overtid og da har jeg særledes lite energi til annet enn å busse hjem og krype til køys.
Gått siden 11.11.12: 57.27 km
Gåtur 27.11.12: 4.34km
Sum: 61,61 km
Differanse/mangler: 38,39 km
mereo sa for siden:
Skjønner deg godt når du skal jobbe lange dager, hadde nok gjort det samma tror jeg :)
Tar jo min gå tur til og fra jobb jeg, stort sett og litt etterpå. :)
Hadde vel kanskje gjort det samme.. Hadde desverre en skikkelig dårlig uke forrige uke og den før, men nå er det tilbake på track føler jeg :)
Tarato sa for siden:
ja ja ja. jeg skjønner når jeg har "tapt". Jeg går stort sett bare i helgene, og de to kilometerene jeg går til sammen til og fra jobb teller ikke; det blir for puslete. Men jeg akter å henge på altså:visemuskl
VSB sa for siden:
Jeg har ramlet fullstendig av her med høstens mest solide forkjølelse...
mereo sa for siden:
Synes du skal tracke de to km også jeg :)
Men du ligger jo ganske greit i toppsiktet :)
Du har ikke tapt... Og det er uansett ikke avgjort enda ;)
VSB sa for siden:
Fikk meg en rusletur i dag, men faller vel bakover med mine 3,5km...
mereo sa for siden:
Lenge igjen :) Kan jo kanskje klare det :)
Tarato sa for siden:
Heia VSB som går tur tross høstens mest solide forkjølelse! Og jeg tror jeg avstår fra småregistreringene - tar heller med det jeg går hvor jeg går for å faktisk gå. I dag var jeg ute i god tid, og gikk "foran bussen" (og fikk en mulighet til å jogge de siste tohundre metrene :p).
I dag har jeg vasket hele huset, funnet fram adventssakene, gjort klar nye kjøkkengardiner - og ser virkelig fram til å komme hjem fra jobb i morgen. Da skal det bli en riktig god helg; med god mat og rødvin. Og hele lørdag skal brukes på å gjøre ferdig julegavene! Det blir mye gåing tenker jeg:p så får jeg se om jeg får en viss lengde av det :)
og gratulerer til Jeanette som var førstedame til å nå 100 km!!:heia::heia::heia::heia:
Tarato sa for siden:
Og gratulerer til mereo for å også ha passert 100 km!!! :heia::heia::heia:
Hr/fr Navnløs ligger like foran meg, tross en gåtur før frokost i dag. Men nå skal jeg på julehandel, utstyrt med skritteller, så jeg kan se sånn ca hvor langt jeg har gått :p
mereo sa for siden:
Squeee! Joda, har passert, men er ikke ferdig jeg altså :P hahaha...
Tarato sa for siden:
Ha ha ha; det er du ikke alene om! Jeg har sjekket på google maps hvor langt jeg gikk mellom butikkene i dag; bare det var 4,6 km. Skrittellene viste 10000 skritt på julehandelen; så jeg har nok gått et godt stykke inne på butikkene også :)
Tarato sa for siden:
Hellu! Er det ingen som går? Eller er det det dere gjør; er ute og går?? Jeg var ute i 1,5 t i iskalde 12 minus i dag; kaldt ja! Nå er det fyr i ovnen og varm drikke som gjelder; deilig!
Gått hittil: 83.74 km
Mangler: 16.26 km
Så langt kom jeg denne helga; og nå blir det lite før neste helg igjen :( Dessverre har det vært så kaldt i helga at jeg ikke kunne gå så langt som jeg bruker/ønsker. Var ganske gjennomfrossen på hendene og oppover armene etter 1,5 t. Og jeg hadde på mye og gode klær, men tydeligvis ikke nok :(
VSB sa for siden:
Jo da, ble vel ca 5km søndagstur i kulda i går, men denne forkjølelsen gir seg fortsatt ikke helt...
mereo sa for siden:
Jeg ligger på sofaen og dør av mystiske magekramper og kvalme :/
Så får nok vente noen dager for min del :(
Tarato sa for siden:
Vær forsiktig VSB; jeg hører om så mange som starter på for tidlig etter forkjølelser som blir sengeliggende gang på gang.
Og du Mereo: stakkars deg. Synes du skal holde deg på sofaen en stund nå. Kanskje to uker? Bare for å være sikker mener jeg :D:D Og du kan ta det heelt med ro; jeg jobber seint både i dag og i morgen.
mereo sa for siden:
Jammen nå har jeg liggi på sofaen hele helga og i går, så da kan jeg vel gå igjen i dag da?:D
(Gikk til jobb og DET var kaldt!)
Tarato sa for siden:
Tror du startet opp for tidlig jeg :rolleyes: Og så er det jo så kaldt ute..... La det være du:rolleyes::rolleyes:
mereo sa for siden:
Derfor jeg kanskje var så trøtt i dag ;) Så jeg måtte kjøre... (Alt for å la deg slippe til å lede litt altså ;))
VSB sa for siden:
Gikk hjem fra jobb i dag, så kryper meg sakte nærmere halveis:)
Tarato sa for siden:
Det gjør du!!
Der henger jeg nok for langt bak til å kunne få til :) Men hvis du kjører et par uker til så..... ??
mereo sa for siden:
Neeeeeeei'a...
Tarato sa for siden:
Deilig lørdag, etter en hektisk arbeidsuke som endte med et heidundrenes julebord i går. Mer som sliten i dag sa du :D:D Minus 10 grader ute, fyr i ovnen, en kopp med te, et hus som trenger "renovering" - trenger gode argument for å ut å gå tur i dag :p:p
Edit:
Jeg hadde ett godt argument selv, som jeg ikke kom meg unna: denne utfordringen! Så jeg pakket på meg klær og labba i vei. 12,5 km er ganske heftig i denne kulda. Nå sitter jeg foran ovnen, ikledd ull på ull og drikker te. Men jeg passerte 100 km, så det var absolutt verdt det!!
mereo sa for siden:
Gratulerer :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.