Randy69 sa for siden:
Lompe til pølse/taco
Denne oppskriften er en blanding av flere gode oppskrifter som jeg fant hos flinke lavkarbo folk.. Jeg hadde lyst på noe godt som ikke smaker for mye egg eller ost. Så det ble en blanding av selleri-ost røsti og omlett blanding. Lompene ble passe sprøe, smakte ikke utpreget egg eller ost. Brukte den til 2 saftige pølser som jeg surret rundt med bacon. Oppskriften ga meg 2 lomper på vanlige størrelser.
2 neve raspet selleri
2 neve raspet ost
1 egg
1 ss fløte (for å få litt mer veske)
Bittelitegranne salt og pepper (kan sløyfes)
Bland egg med salt og pepper og fløte. Bland inn ost og selleri, rør rund. Stek havparten i en liten stekepanne (15 cm diameter på bunnen, kjøpt på Nille), på middelsvarme, så snur den. Gjentar det med den andre halvparten av røre. I og med at ovnen sto på med pølsene så jeg har lagt lompene inn i ovnen i ca 5 min. Dette for å få ordentlig sprø, og det fungerte bra. Fikk to lomper som jeg kunne rulle rundt pølsene. Tror at hvis man vil bruke til taco så kan man forme det etter ønske til shell også (legge i en stor kopp til den stivner). Skal forsøke å lage flere og fryse ned til krise situasjoner. Blir da sikkert myk, men noen minutter i ovnen gjør nok susen.