< Tilbake til oversikten

Blåmandag...(på en tirsdag...)

bølla sa for siden:

ER i sååå dårlig humør idag. Jeg fikk jo utslag på stixen på torsdag. Og det var det...Ikke noe utslag etter det. WHY????? Må være noe jeg ikke får med meg..
Igår spiste jeg:
-Omelett av 2 egg med smøreost inni. Glass vann
-Eggerøre av 2 egg, litt tomat, 50 gr spekeskinke.Vann og te
-150g biff med 3 skiver bacon, pluss 100gr sopp og 50 gr salat.
-Kvelds ble ca 50 gr skinke med litt smeltet ost.

Drikker te,fun light, vann og et par glass pepsi max sånn ca om dagen.

Kan noen si hvor jeggjør feil.....pleeaase....

sleeptight sa for siden:

Jeg ville nok byttet ut Pepsi max og fun light med VANN!
Kunstige søtningsmidler er virkelig ikke bra for kroppen din, og får den til å produsere insulin for å bryte ned et sukker som ikke finnes... ikke bra.
Ikke sikkert det er det som er årsaken, men greit å ta med seg

/om

bibba sa for siden:

Hva er egentlig stixen?:confused: Hvordan måler du det?:confused:

Jeg fikk også tips om å kutte ut kunstig søtningsmiddel og Ricola.

Gikk over til vann med sitron i, og da forsvant 1 kg etter 1 uke . :)

men nu har vel det stakkars kilo kommet på igjen, (brusdag, 17, mai og konfirmasjon på 1 uke)

Skal på vekta torsdagen...spent...

Nille sa for siden:

Det er ikke noe i det du spiser som skulle tilsi at du ikke får utslag på stix. Men du kan være en av de få som er i ketose uten utslag på stixen.

Uansett skriver jeg under på det de andre sier. Kutt ut kunstig søt stoff og ikke bry deg om den stixen. Den viser bare at det er ketoner i urinen din. Den viser ikke hvor ketonene kommer fra. Og da kan det egentlig være det samme syns nå jeg ! ;)

Og vann med sitron er knallgodt. Skjær en sitron eller fler i skiver eller båter og legg i fryser'n. Så bruker du dem i vannet etterhvert. kaldt vann som smaker friskt - namnam !

Torkil sa for siden:

Hei Bølla
Dette var jo leit. Men hvor er de DAGLIGE, varierte grønnsaker og salat. ???? Ketolysekuren kan ikke gjennomføres på egg, kjøtt og ost. ( noen får det til , men glem dem, de får ugunsltig lipidprofil / kolesterolverdier)
Ketose er en kostbar fettforbrenning, derfor går man ofte mye ned i vekt på denne kur. En journalist har gått ned 240 gram fett pr dag svt over 2000 KcaL mens han spiste ketolysemat - det er høy forbrenning det!. Denne høye og kostbare forbrenning skjer ved at flere hundrede forskjellige enzymer i kroppen bryter ned fettet til ketoner og forbrenner disse i mangel av karbohydrater. De allerfleste enzymer er inbyrdes avhengige av hver andre, fungerer et enzym ikke, vil hele kjeden av biokjemiske reaksjoner ( les forbrenning) hemmes. De fleste enzymer inneholder mineraler eller vitaminer eller er avhengig av disse ( Co-enzymer) for å kunne fungere. Derfor er det så viktig med grønnsaker og salat og variasjon ( spis alle farger - ikke bare grønn) Nøtter er meget å anbefale, da de inneholder utrolig mye organisk bundne mineraler og vitaminer, og de kan brukes som snack. På ketolysekuren er valnøtter og hasselnøtter aktuelle pga karbohydratmengden.
IKKE benytt dine 15 gram KH til atkinsbar og liknende, men til sunne grønnsaker og salater.
Mosjon er ofte nødvendig for å bedre insulinresistensen - les i boken- og forbrenner jo lidt også.
Stixene har vel ikke stått åpne og er blitt ødelagt ??
Husk protein i hvert måltid , selvom det ikke ser ut til å være noe problem - kremt

Prøv å fokusere på all den nydelige mat du kan spise på kuren, og ikke på hvor du kan skaffe deg surrogater for det du ikke kan spise lenger.

AMEN
Lykke til
Torkil

Alfie sa for siden:

Torkil - dette er et så godt poeng at det burde males i panna på alle oss som stadig fyser på noe søtt, noe potetgullaktig, noe som ligner brød, noe som.... Kan ikke sies for ofte :blomster:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.