Eg har ikkje prøvd denne, men har prøvd natreen sine med stevia.
Eg trur ikkje det til å kome frå at stevia har ettersmak. Uansett... Men det er stor forskjell på blandingane.
Truvia som eg prøvde i USA er erytritol/stevia og den var god. Natreen sin steviasukett har litt ettersmak, men den merkes ikkje altfor tydeleg når det er i ein STOR kopp...
Så du må kanskje prøve deg fram for å finne den som har minst ettersmak. Heilt borte trur eg det er umogleg å få'n.
Synes de var helt allrighte jeg. Ikke de du har bilde av her, men de fra Natreen. Har aldri merket noe bitter ettersmak på Stevia, så kanskje jeg mangler det genet eller no?:p
Jeg har heller aldri hatt problemer med den bittersmaken på stevia og jeg har det genet - tro du meg jeg har testa :D. Men jeg synes stevia var litt rart til og begynne med og måtte jo venne meg til smaken. Nå synes jo jeg at både sukker og splenda/natreen/canderel har en vemmelig ettersmak etter å ha brukt stevia i så mange år.
Har ikke prøvd disse sukettene og har heller ikke kommet på det for jeg kjøper bare dråper fra Iherb, liker ikke når steviaen er blandet opp med alle mulige rare ting.
Jeg fant steviasuketter i Finland og ble jo veldig glad - helt til jeg leste på baksiden...
Den første ingrediensen var fruktose, hvis jeg ikke husker helt feil - og da ble det i alle fall HELT feil.
Jeg kjøper også dråper fra iHerb og synes de er kjempegode. Den med sjokoladesmak er bare nydelig på tyrkisk yoghurt!
Jeg syntes vel ikke de her hadde bitter ettersmak, men smakte bare ufyselig på et vis. Klarer ikke helt å beskrive den smaken..kvalme liksom. Så lurte på om dere andre syntes vanlig stevia minnet, men da gjør det vel kanskje ikke det. Skal nok gi stevia en sjanse til en vakker dag, da kanskje..
Det er veldig stor forskjell på ulike steviaprodukter, så man må gjerne prøve et par-tre stykker før man finner den som er grei - OG finner ut hvordan man best kan bruke dem.
(Jeg synes all erstatningssukker er pyton alene, men en blanding av stevia, xylitol, sukrin og bittelitt sukker blir som regel veldig naturlig på smak.)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.