< Tilbake til oversikten

Motivasjon: 17 år gammel bergensjente gjør crossfit

Chamomilla sa for siden:

Puh! :)
IMPRESSIVE!

smgj sa for siden:

... og kulemusklene glimrer med sitt fravær... ;)

Lich sa for siden:

Så herlig,avslappet jente med tyggis gjør umulige ting:D
Denne må jeg se igjen med en gang.

gamlebyen sa for siden:

Jepp. Rart det der. Hu trener som en mann og ser ikke ut som en kroppsbygger...

Lillemy71 sa for siden:

Fy fader så rått......:)

milena sa for siden:

Hatten av!

ToreH sa for siden:

Jesus!!! Er det mulig? Ikke en eneste kulemuskel og hu trener som en mann, ser ut som en gudinne.

Er ikke dette motivasjon så veit ikke jeg.

gamlebyen sa for siden:

Og hu tygger tyggis hele veien gjennom....

langaard sa for siden:

Ja, og det irriterte meg litt:rolleyes:

Lillemy71 sa for siden:

Ha ha ha det irriterte meg også, jeg liker ikke når folk jafser/slafser tyggi i tide og utide. Stygg uvane :eek:

langaard sa for siden:

:ja:

TrillTrall sa for siden:

Helt enig. Det ser utrolig teit ut, det høres helt grusomt ut og om det er tyggis med lukt så stinker det helt jævlig også! :_oy:

Chamomilla sa for siden:

Jeg la mer merke til at hun gjorde alt med et SMIL enn den tyggisen jeg. :p

milena sa for siden:

Meg og. Og den tyggien, jeg syntes mer den viste alderen hennes og jeg syntes det var sjarmerende. Men, at mennesker som går rundt og tygger høylytt på tyggi hele dagen er irriterende, det sier jeg meg ikke imot!;)

ToreH sa for siden:

Ingen som ble imponert og applauderer prestasjonene? Er noe av det råeste jeg har sett iallefall og dyyyyp respekt fra min side.

Eller hva gamle?

Lillemy71 sa for siden:

Tja nå er det jo flere av oss som har gitt uttrykk for nesegrus beundring tidligere i tråden..... :rolleyes:

bærrgen sa for siden:

Så henne på tv her en dag, imponerende!

Carisma sa for siden:

Når man er 17 kan man vel klare stort sett hva som helst man legger litt energi i. Kroppen er fortsatt lett å forme og man har fritid og ingen forpliktelser.

ToreH sa for siden:

Jeg er snart 40 og det koster ikke veldig mye mer for meg enn ei på 17. Familiefar her med jobb og forpliktelser, så jeg ser ikke den store forskjellen i hvorfor det er så mye enklere for en 17 åring akkurat.

Man får til akkurat det man selv vil.

Carisma sa for siden:

Vel, kroppen slutter å produsere nye celler i det du tipper 25, etter det er det stort sett vedlikehold. Så bare det tilsier jo at det er vanskeligere å forme en kropp etter f.eks fyllte tretti enn når du er 17. Og sekundært kommer det at mange av oss ikke har mulighet til å pleie eget ego på bekostning av omgivelsene på samme måte som vi kunne i tenårene.

ToreH sa for siden:

Ok.

TrillTrall sa for siden:

Tja... Jeg kunne jo brukt så mye fritid som overhodet mulig på trening, men det ville gått kraftig på bekostning av tiden med barn og kjæreste - og siden jeg er særbo så ser jeg ungene 2 kvelder i uka + annenhver helg og kjæresten det samme. Så nei - jeg prioriterer unger og kjæreste, men klemmer inn to styrkeøkter + 2-3 tur/joggeøkter i uka (noen ganger styrke og tur på samme dag) og det får holde, mer har jeg ikke tid til.

ToreH sa for siden:

2 styrke og 2-3 kardioøkter er vel hva jeg vil kalle meget bra? Man får til det man vil innenfor de rammer man kan disponere. Noen ganger passer det å bo på gymmet andre ganger så må slikt vente. Jeg og kona trener minst 2 ganger i uka sammen og det er både hyggelig og koselig synes vi. Å være sosial betyr ikke nødvendigvis å ikke trene da ;-)

TrillTrall sa for siden:

Skulle ønske Lille Gubben ville trene litt sammen med meg... :( Det hadde vært kos det! Men neida - han sitter bare og ser på! snøft

Han holder riktignok på å slanke seg, eller å holde vekten tenker jeg vi kaller det, men han hadde definitivt trengt litt oppstramming også...

Jeg elsker ham jo som har er, det er ikke det, men jeg ser hva han har å slekte på hva gjelder kroppsform (sin far) og han er på god vei for å si det sånn. Og jeg vil ikke at han skal bli sånn! Han sier bare at han skal bli med å trene når vi begynner å gå på ski (noe som antagelig blir 5 ganger i løpet av vinteren eller noe sånt...) og at han sykler da til og fra jobb om sommeren! 5 km hver vei på flatmark...

Lich sa for siden:

Måtte bare inn å se denne en gang til når jeg kom hjem i kveld.For en fantastisk jente,hvilken kropps beherskelse.Utrolig gøy å se.

Chamomilla sa for siden:

Det skader ikke å ha bakgrunn fra turn. :D Jeg som 45 skulle vel slitt litt med å innarbeide baklengs flikkflakk når jeg ikke gikk på turn som ung... :lol: Og de hersens knærne mine må bli ti hakk bedre før jeg kan drømme om særlig dype knebøy. Husker ikke om hun gjorde det siste da.
Men herlighet. Det er rått å se på. Og at hun gjør det med et smil er supert. Treningsglede! Så får vi andre gjøre som best vi kan utifra våre forutsetninger eller mangel på sådanne.. :)

TrillTrall sa for siden:

:stortsmil

Flott å se er det, helt enig! :) Selv er jeg fornøyd med at jeg tydeligvis tok i ganske hardt da jeg trente i går formiddag, klarer bare såvidt å slepe meg opp trappa fra kjelleren på jobben i dag... :stortsmil Jeg har lårmuskler tydeligvis, selv om de ikke er så synlige akkurat... :D

Lich sa for siden:

Det er noe med kombinasjonen som er ekstra imponerende.Jeg kjenner jenter som tar mer i både benk og mark,men ingen som også kan gjøre flikk flakk og andre øvelser som krever så stor kropps beherskelse,gøy å se en virkelig atlet.

Sjøstjerne sa for siden:

Det var imponerende på morgenen det! Er ikke noe som er så fint som sterke jenter. Digget hvordan hun sånn casually gikk rundt for å ta øvelsene- Får virkelig lyst til å begynne å løfte igjen!

Shooterr sa for siden:

Har selv trent crossfit i nærmere 9 måneder nå, etter mange år med mer ren styrketrening - og kan absolutt anbefale alle å prøve det; det er sykt motiverende og gir resultater ulikt noe annet treningsprogram (etter min mening).

Man kan fint trene etter crossfit-prinsippene alene på ett treningssenter (jeg gjør dette) eller i heimen om man har litt utstyr, men det aller beste er selvfølgelig å gå på prøvetime på et av landets etter hvert mange crossfit-sentere.

Crossfit er kort fortalt en blanding av styrkeøvelser (knebøy, markløft, press, frivendinger, rykk, kettlebell swings, osv), gymnastikk/kroppsvektsøvelser (pullups, pushups, dips, muscle-ups, osv) og kardio (løping, roing, burpees, hoppetau) som utføres med høy intensitet og konstant variasjon fra trening til trening. Målet er enten å utføre et gitt antall repetisjoner på kortest mulig tid, eller å utføre flest mulig repetisjoner innen en gitt tidsramme.

Shooterr sa for siden:

Her er et par crossfit-økter som kan utføres på de aller fleste treningssentere. Vektene er oppgitt som anbefalte herre/dame-vekter. Skaler selvfølgelig ned litt hvis disse blir for tunge. Er det noen øvelser som er ukjent er det bare å sjekke crossfit.com / youtube f.eks.

A) Så mange runder som mulig på 20 minutter av:
5 Pullups
10 Pushups
15 Knebøy (ingen vekter)

B) 3 runder så raskt som mulig av:
500m roing
12 markløft (vekt tilsvarende kroppsvekten din)
21 box jump

C) 21-15-9 så raskt som mulig av:
Thrusters 42.5/30 kg
Pullups

D) 15-12-9-6-3 så raskt som mulig av:
Frivendinger 60/40 kg
Burpees med hopp over stanga

E) 5 runder så raskt som mulig av:
15 gående utfall-steg, 42.5/30kg
90 hopp med hoppetau

F) 5 runder så raskt som mulig av:
500m roing
15 Benkpress, 60/40kg

G) Så mange runder som mulig på 20 minutter av:
10 Kettlebell swings 32/24kg
10 box jumps
10 dips

H) 3 runder så raskt som mulig av:
500m roing
21 Burpees
400m løping

Dette var bare et lite utvalg - men jeg utfordrer så mange som mulig å prøve dette. Skaler ned vektene som sagt om det blir litt tungt, det er viktigst å ha rett teknikk for å unngå skader (men det skal ikke være for lett heller). Kan love at under alle disse øktene vil du være nær makspuls samtidig som du løfter rundt på tunge vekter - det og trene med en slik intensitet vil gi deg et treningsutbytte ut av en annen dimensjon. :)

aliasdictus sa for siden:

Vel, litt "kulemuskler" er det vel i de lårene og i gluteus maximus? Noe annet ville vært rart synes nå jeg. Jeg synes ikke hun er mindre pen heller bare fordi hun er muskuløs.

Kan se ut som hun har vært borti turn. Ikke en dum ting å ha vært borti :-) Og så mistenker jeg et genetisk potensiale som har blitt utnyttet på en god måte.

Uansett:
Fy fader for en prestasjon! Imponerende!

manebane sa for siden:

Hun imponerer meg stort :D Rått!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.