< Tilbake til oversikten

Hva gjør jeg nå?

mrs kishty sa for siden:

hva gjør jeg nå????

har vært til konsultasjon hos plastisk kirurg og fått bekreftet at jeg får dekket hudfjerning på armer, lår og mage av det offentlige.. Kan få time allerede 10 januar til første operasjonen.. Problemet er at skal jeg ta alt så ser jeg frem til 5 operasjoner med påfølgende sykemeldinger.

Hadde jeg hatt fast jobb så hadde det ikke vært noe problem.. Men jeg går på kontrakt, og jeg kan liksom ikke fornye kontrakten når jeg vet at jeg blir borte i flere måneder.. Så nå lurer jeg på.. Hva skal jeg gjøre? Jeg har jo veldig lyst å få fjernet denne huden.. Men jeg kan jo ikke miste jobben..

Carisma sa for siden:

For det første kan du helt fint fornye kontrakten selv om du blir borte. man har ikke lov til å sparke sykmeldte folk uten videre! Jeg ville kontaktet en fagforening.

synsegulla sa for siden:

Enig, du har rettigheter som arbeidstaker. Spør om veiledning hos din fagforening og evt gå i åpen dialog med din arb giver dersom de anbefaler dette. Masse lykke til :)

mereo sa for siden:

Er du innleid?
Snakk med innleie firmaet i tilfellet, ting ordner seg gjerne.. :)

Kitt sa for siden:

5 operasjoner? Jeg får det i beste fall til å bli 4. Armer i en, mage i en og lår i en, kanskje 2, avhengig av hvor du skal opereres!

Disse operasjonene må uansett tas over lang tid og da snakker vi kanskje år! Det anbefales ikke å ta for mye for tett! Du risikerer at du blir syk, at ting ikke gror, at du utvikler ME osv om du utsetter kroppen for alt for mye på kort tid!

Det er ikke snakk om mange uker sykemelding for mye av dette, litt avhengig av hva du jobbber med, selvsagt, og om du skal sy magemuskler i tillegg osv. Det vanlige er vel 2-3 uker sykemelding, da sårene gror på ca 10 dager.

Lykke til!

mrs kishty sa for siden:

Kirurgen ville bare ta en ting om gangen, og han snakket om fra 10 januar til midten på mai.

Kitt sa for siden:

:eek::eek::eek:
Hvor er dette hen?

mrs kishty sa for siden:

Fana medisinske. Han var redd for eventuelle fettembolier, om det ble for mye på en gang. Har ganske mye som skal fjernes.

Kitt sa for siden:

Mange som har gått ned dobbelt så mye som deg som får tatt begge armer eller lår på en gang, men slett ikke så tette operasjoner. :eek:
Det er jo bare å be om komplikasjoner og senskader å holde på sånn.
Det anbefalte er jo å ha minimum 3 måneder mellom hver operasjon og du skal altså ha 5 operasjoner på 4 måneder!:eek:

Må si at som sykepleier blir jeg svært skeptisk til at noen går i mot alt som finnes av anbefalinger på den måten!

synsegulla sa for siden:

Går det an å få vurdering fra en annen lege før du bestemmer deg?

mrs kishty sa for siden:

littegranne skeptisk jeg og..

Kitt sa for siden:

Da stiller du en masse spørsmål og gjør det klart at du er skeptisk til opplegget han har skissert for deg!:)

Grunnen til at de tar en arm og et lår av gangen, er stort sett økonomisk motivert, da de får betalt pr operasjon av staten. Men det er ingen grunn til å presse inn flest mulige operasjoner på kortest mulig tid! :nei:

mrs kishty sa for siden:

Tusen takk kitt :) Jeg skal ringe de imorgen..

mereo sa for siden:

Skulle jo tro de fikk penger fra staten uansett om de ventet ett år mellom hver av kroppsdelen..
Jeg hadde vært høyst skeptisk.

Carisma sa for siden:

De får nok det, men det kan høres ut som de ville ha inn mest mulig penger raskt....

mereo sa for siden:

Ikkje braaa..:(
Bare det gjør det jo nesten litt bekymringsverdig..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.