< Tilbake til oversikten

Campkilo Lavkarbobrød bra?

knuttien sa for siden:

I helgen spiste jeg brød for første gang på 2 mnd. Det var lavkarbobrød fra Campkilo som visstnok bare skal inneholde 2,87 karber per 100 gram og 0.9 karber per skive. Dette var jo sykt lavt og lavere enn fiberrikene jeg vanligvis dytter i meg til frokost. Brødet smakte veldig godt også faktisk. Og det var godt å mumse brød igjen, men er det for godt til å være sant?

Dere som har litt mer peiling enn meg, hva sier innholdsfortegnelsen dere?
Hva er eventuelt ulempen med dette brødet? Om det er noen? :)

se innholdslisten her:

Moogie sa for siden:

Ser jo helt riktig ut :) sukkeraolkoholen som brukes her er erithriol og den skal visst ikke ha noe innvirkning på blodsukkeret og skal derfor ikke regnes med så da er det jo bare stivelsen og sukkerarter som er 2,54 og 0,33 som du skriver 2,87 g på 100. Høres lovende ut :) Hvor får man kjøpt dette brødet?

knuttien sa for siden:

Så bra! Brødet ble visst ikke så høyt, så små skiver, men smakte bra. Fikk prøvesmake hos familien som også går på lavkarbo. Vurderer å bestille selv, men ville bare høre at det var "godkjent" :)

Du kan bestille det på nett fra campkilo.no - er en bakemiks som blandes med vann bare og så stekes. Vurderer å kjøpe en økonomipose, da blir det ca 30 kroner per brød.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.