Har lest gjennom boka, men hører mange sier så mye forskjellig.
Jeg er nettop startet på ketolysekuren, men fått høre at jeg må holde meg helt unna melk og at jeg kun kan spise norvegia hvitost?
Jeg liker både soya og rismelk, og kunne gjerne brukt det som en erstatning.
Er også veldig glad i Synnøve finden sin gulost.
Burde jeg styre unna dette, eller er det greit å spise? :)
Synnøve finden ost: Ja, og annen hvitost.
Melk: Ikke vanlig melk.
Du må se på karbohydratinnholdet i det du kjøper. For i hovedsak er det karbohydratene man teller på kuren.
Jeg brukte litt soyamelk ( i maten) som inneholdt rundt 1 karb. pr 100g.
I starten er det lurt å følge det som står i boka, til du er trygg på hvordan kuren fungerer. Etterhvert blir man tryggere og det er lettere å avgjøre hva som passer eller ikke :)
Wait what? Klusse med hormonene? Nå ble jeg nysgjerrig... :) Det er jo sånn type ting som kan være kjekt å vite mener jeg.
(Ikke at jeg tror det hadde gjort noe fra eller til med mine :p)
oster kan du fint spise om det er jarlsberg eller synnøve e.l er det samme. og selvfølgelig i moderate mengder :-) i en vektnedgang kan det være greit og holde seg unna de aller feteste ostene :-)
Jeg kan ikke se NOEN som har skrevet at soya inneholder østrogen i denne tråden...
Derimot mener jeg - og flere med meg - at soya kan gi en østrogenvirkning (som ofte ikke er ønsket) i kroppen (på lik linje med andre, ikke bioidentiske stoffer med hormonvirkning). :)
Siden trådstarter går på ketolysekuren, så er det nok de fete ostene som skal spises :ja: På ketolyse holder man seg langt unna lettprodukter.
det er litt viktig å svare det som gjelder den dietten/ kuren folk spør om. Ellers så blir det fort misforståelser :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.