Forrige helg lagde jeg nydelig suppelapskaus av bibringe - som trakk i 2-4 timer på ovnen (sånn pent rett under kokepunktet). Idag ville jeg gjenta suksessen med litt annet i gryta - men oppdaget til min forferdelse at den KOKTE sånn tre kvarter uti prosessen :( Nå kjennes det ut som kjøttet er blitt sånn hardt og kjipt. Er det noe jeg kan gjøre for å få det mørt? Jeg har skrudd ned varmen og håper det skal holde å kanskje bare la det trekke litt lenger??? :o Noen flinke kokker der ute som kan berolige meg? :o
Skjønner ikke helt problemet jeg. Det skal da ikke være noe problem om kjøttet koker?
Bruker ofte bibringe når jeg koker lapskaus og kjøttsuppe og hos meg bobler det i gryta noen timer.
For ordens skyld, jeg har kokkeutdanning og lager mye mat selv om jeg jobber som førskolelærer :)
Det var godt å høre! Trodde jeg hadde gått glipp av noe veldig viktig i min matlagings- opplæring! ;)
Har dessuten en komfyr som slett ikke syns at "trekke"- temperatur er noe kult! Må alltid ha sånn metall- tist under og selv da kan det koke på laveste varme!:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.