Hei, jeg lurer på om noen vet hvor det er mulig og få tak i Splenda Brown Sugar www26.netrition.com/splenda_brown_sugar.html har lyst til å lage meg litt irish coffee, å da må man ha brunt sukker, hvist ikke noen har noen bedre tips her da :)
Hvis du ikke er på ketogen diett vil jeg foreslå kokossukker (linken er bare et eksempel, finnes i flere merker og fås kjøpt på helsekost). Det har mye god smak og en GI på 35.
Personlig synes jeg ikke splenda er noe og sukker i særlig grad hører ikke hjemme på lavkarbo, selv på liberal lavkarbo vil det få blodsukkeret til å skvette rundt.
Splenda brown sugar inneholder 2 g karbohydrater (fra sukker) per 4 gram. Skal ikke så mye til før dette blir for mye, selv for en på liberal lavkarbo.
Men dersom trådstarter abolutt vil ha dette produktet, finnes det på amazon.com
Edit: Litt forvirrende, men noen plasser finner jeg at serving size er 4 g (som i den linken jeg har lagt ved) mens andre plasser finner jeg at den er 2 g (caloriecount.about.com/calories-splenda-brown-sugar-blend-i101169 ). Det vil jo faktisk si at det er jo som sukker, men man skal visstnok bare bruke halve mengden (til dobbel pris).
Kan jeg foreslå en "voksenkakao" i stedet?
2/3 kopp varm melk
1-1,5ts pulverkaffe (instant-type)
En god skvett bailyes (jupp, her er det sukker)
Godt med kanel
En ørliten skvett rund whiskey
Nyyyyt.
Eventuelt kan du kanskje hoppe over bailyes-en, men da bør du bruke litt fløte og antakelig også noen smaksatt stevia for å runde greia sammen. Kakao kan sikkert også være godt her. Eller en eggeplomme (må røres i til slutt i så fall).
Vet ikke . Men har du erfaringer med splenda i oppskrifter ift sukrin ?
Hilsen Eva
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.