Hjelp! Litt sprøtt spørsmål,men prøver her:
Oppdaga i dag at huden under føttene er blitt helt gul,skikkelig kraftig gulfarge og det ser helt sykt ut!
Er det noen som har opplevd lignende eller vet hva det kan være?
Tenker det kan ha noe med at jeg har endret kosthold drastisk. Vært i mørk lilla ketose i følge sticksen i 5-6 dager nå konstant.
Har jeg kanskje noen vitaminmangler? Men jeg tar jo ekstra vitaminer daglig..
Antakeligvis er altså gulfargen betakaroten, ikke-omdannet "forstadiet til vitamin A" som hopes opp i huden og dette kan skje under mange ulike tilstander. (Også som kamp sier om du spiser masse matvarer med betakaroten og ikke har et balansert (nok) kosthold til at kroppen klarer å omdanne alt.)
Eller det kan være et symptom på svekket stoffskifte (eller alt annet som gjør at man er dårlig på å omdanne betakaroten til vitamin A, inklusive forbigående svekket leverfunksjon - typisk i gulsott eller under kyssesyken).
Jeg hadde nok tatt meg en tur til legen sånn for sikkerhets skyld. :)
Ikke gul i hendene og har ikke spist noe gulrot,tomat eller gresskar på lenge!
Men nå på morgenen er gulfargen nesten borte,hva i alle dager?
Skal prøve å starte med ekstra sink,vil jo ikke mangle noe:( Burde det ikke holde med multivitamin fra nycoplus?
Jeg hadde slik på fingrene for noen år siden. Plutselig ble de veldig gule, men det forsvant i løpet av noen timer.. Aldri kommet tilbake, og vet fortsatt ikke hva det var.
Har sjekka det,men nei. Kjemperart,spurte de på apoteket og de hadde aldri hørt lignende. Det var ikke heldekkende,men mer flekkete knallgult. Er litt enda,mystisk! :confused:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.