sist jeg hadde mensen gikk vekten opp 1,5 kg... da mensen var over gikk jeg ned 2,5 kg ila et døgn omtrent. ved eggløsning har jeg gått opp 0,5-1 kg... for så å gå ned 1-1,5 kg...
Jeg har aldri reagert noe videre vektmessig ved mens og eggløsning, men for noen uker siden veide jeg plutselig 2 kg mindre en dag, men var tilbake på vanlig vekt igjen dagen etter. Helt uten at jeg klarte å sette det i sammenheng med noe og jeg gikk på vekta gjentatte ganger og den fortsatte like sta å vise ca. 2 kg ned fra dagen før.
Merket det første gangen da jeg gikk på GR og skulle føre diagram over vekttapet. Jeg gikk mye ned en uke, for så å stå så og si stille en uke før jeg igjen gikk greit ned en del og så stoppet det nesten helt opp igjen uken etter.
Fant ut at det var veldig syklusavhengig.
ja det er det jeg også har kommet frem til :)) Disse hormonene, disse hormonene! føler meg skikkelig oppblåst og grusom når jeg har mensen... fysj!! den er nok like rundt hjørnet nå tenker jeg...bah!!!
Ikke så ille egentlig. Går opp en kilo eller to de siste par dagene før mensen, og så renner det av igjen så fort festen er skikkelig i gang. Ikke noe særlig endring i forhold til EL, som jeg har lagt merke til.
Det er helt vanlig å trekke litt vann før mensen. Tipper kroppen faktisk trenger det også.
Som det sies her, helt normalt:-) har det slik selv, både ved EL og mensen. Men bryr meg ikke, da det bare er sånn liksom. Alt renner jo av igjen like fort, og gjerne litt "ekstra" også. Så vi damer er vel bare sånn:-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.