< Tilbake til oversikten

Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet

#1

Benzo sa for siden:

Kom over dette brødet på Rimi, med kun 6,7 g karbohydrat per 100 g måtte jeg bare prøve. Det var rett og slett det beste lavkarbobrødet jeg har smakt. Skikkelig grovt uten å være svampete/soggy.

Bilder er lånt fra blogger.


#2

nellie sa for siden:

Veldig godt. Smaker helt likt som Lindbergbrødet, synes jeg. Men er større og et par kroner billigere.


#3

Bik sa for siden:

Sikkert godt, men vil man holde seg unna mel, så er dette brødet ikke bra. Både sammalthvete, hvetekli og rug.....


#4

Benzo sa for siden:

Det er klart, brødet er ikke glutenfritt.


#5

Bik sa for siden:

Tenker mer på at man på lavkarbo skal holde seg unna mel. Men selvfølgelig også for de med glutenintoleranse.


#6

nellie sa for siden:

Men for de som egentlig blåser i både gluten og minimale mengder sammalt hvete, hvetekli og rug, er det jo tipp topp tommel opp.:)


#7

Bik sa for siden:

Selvfølgelig :p


#8

nellie sa for siden:

Jeg er kanskje alene her inne om det?:p


#9

misslinda sa for siden:

Hei..
Nei, det er du ikke, må innom rimi her å se om de har det i morra ;) Jeg er på en mindre strikt lavkarbo for tiden, så dette er ett kjempegodt alternativ ;)


#10

VSB sa for siden:

Jeg har også spist av det brødet, ingen grunn til å savne noe annet da nei. Og det er vel lavere på kh er Lindberg?


#11

lilly77 sa for siden:

Deilig å ha noe å ha pålegget på en gang iblandt, som ikke smaker egg og er svampete. Kjempegodt brød:-)


#12

Gerd sa for siden:

Er det bare Rimi som har det?
Ønsker meg et lavkarbobrød som alle i heimen kan like... :ja: I stedet for de "vanlige" karbobombene.....


#13

lilly77 sa for siden:

Både mann og sønn liker det fra norgesbakern her. Tror man bare får det på Rimi. Evt. Kanskje Ica. For det er jo i samme kjede.


#14

Gerd sa for siden:

Oki... Har visst ikke de her i oladalen :p


#15

bligravid? sa for siden:

Kjøpte det på Ica jeg da.. :)


#16

langaard sa for siden:

Kiwi har det også;)


#17

Gerd sa for siden:

Da skal jeg sjekke der på mandag :D Thanks :D


#18

Ninasju sa for siden:

Her i Bergen har jeg funnet det på ICA og Rimi. Har ikke sett det på Kiwi her, men kanskje noen andre sett d der?


#19

rut311 sa for siden:

Synes det var svampete, men kom seg etter en tur i brødristeren. Men liker ikke at det er soyamel i det.


#20

Ziltoidia sa for siden:

Si fra om noen finner det hos Obs!, Prix eller Rema.... og Bunnpris for den del. Kanskje blir det brød på meg når jeg kommer hjem til jul. :O


#21

Georgine sa for siden:

Jeg synes det er kjempegodt. :)


#22

Småspiseren sa for siden:

Rema har den nok ikke, har jobba der i noen år, og har aldri sett det, dessuten får de brød fra Mesterbakern tror jeg!
Tror ikke Prix har det heller, for der handler jeg som regel nesten hver dag, men de har "fiber og frø" litt mer karbo, men veldig godt det ogå :)

Jeg elsker dette brødet! Pleier å lage toast med det! Syns det er et godt alternativ, før måtte man jo til Sverige for å finne et brød med så lite karbo :eek:
Syns det da er litt fuktigere enn vanlig brød!


#23

Ziltoidia sa for siden:

Ah! Takk for info. :) Da krysser vi fingrene for at de har det på Obs!. Er der familien gjør sine matvareinnkjøp.


#24

bjørnemor sa for siden:

Dette brødet er kjempegodt! Skjønner ikke hvorfor man ikke kan spise det på lavkarbo.. eller at noen sier gluten er så farlig...


#25

Yonah sa for siden:

Vel, mange av har oppdaget at vi ikke tålte gluten så godt som vi trodde. Og for noen inneholder dette brødet for mange karbohydrater fra feil kilder. Om det funker for deg, så spis det. Jeg foretrekker å bruke min karbokvote på grønnsaker.



#27

nellie sa for siden:

Godt om man ikke reagerer på gluten da.:) Man blir ikke syk, svak, setter ei fot i graven, eller noe lignende om man spiser ei skive i ny og ne.


#28

Carisma sa for siden:

De aller fleste som har intoleranse for gluten vet ikke at de har det. Og mange bekker små gjør en stor å....


#29

nellie sa for siden:

Det hysteriet her inne er rett og slett veldig trist.. Huffameg. Ikke rart vi blir sett på som rene kulten.


#30

Humla76 sa for siden:

Har ingen problemer med brød både jeg og Gubben :-)
Fant dette på Rimi i min nærmeste by.

Var godt, men selvsagt ikke like mye smak i som vanlig brød.

MEN fant ut at vi måtte slutt med det, da det var veldig vanskelig å spise brød uten melk til. (Gamle vaner vond å vende osv.. ) Jeg kan spise brød til kaffen, men Gubben er en kalv, så det ble for mange karber av det.

Prøver å holde oss under 20 karber.

Vi vil bruke det igjen når vi skal ha våre "pauser" der vi øker opp til 50 karber om dagen


#31

Bønna200 sa for siden:

Jeg synes dette brødet er veldig godt og har det i perioder jeg er matlei og må ha noe lett å spise.
For min del reagerer jeg ikke på glutenmelet, men har mer problemer med soyamelet...


#32

Elewyn sa for siden:

Jeg fant dette brødet på ICA og er helt i ekstase. Litt matlei for tiden og trenger litt variasjon. Dette brødet hadde en smak som passer til det meste av pålegg. Andre lavkarbo brød synes jeg ofte har en så kraftig smak at jeg må ha veldig kraftig pålegg for å skjule smaken :)

Er det noen som har oppdaget skjulte "feller" ved å spise dette brødet? Jeg vet det inneholder gluten og soya som mange er skeptiske til, men hvis man ikke har noen intoleranse ovenfor dette, og bruker lavkarbo for vektnedgang/kontroll, er dette brødet ok da? På papiret ser det jo sånn ut, men det virker nesten for godt til å være sant :)


#33

aslaug sa for siden:

Jeg og gubben har brukt det lenge og har ikke oppdaget noen feller!;)


#34

millah sa for siden:

Jeg oppdaget nettopp at det er masse soya i dette brødet, og det kan visst være ganske så skadelig. Siden jeg har spist dette brødet nesten daglig, kjenner jeg at jeg kanskje bør omprioritere litt. :rolleyes: Nå blir det nok mer eggerøre til frokost igjen, tenker jeg!

Her i huset spiser vi liberal lavkarbo da, så sånn sett var brødet greit nok. :)


#35

Alkazelters sa for siden:

Jeg synes det blir litt vel drøyt å kalle en skepsis til korn for hysteri.. I utgangspunktet er jeg helt enig med deg i at mange har en vel dogmatisk tilnærming til lavkarbokosthold, som kan minne om hysteri. Men at mange vil forsøke å unngå korn helt, synes ikke jeg er drøyt og hysterisk. Har du lest artikkelen til Jåbekk om temaet?


#36

nellie sa for siden:

Det jeg sa var hysterisk var å oppfordre folk til å sky gluten som pesten og skremme dem til å aaaaldri nærme seg noe som helst gluten igjen, når de ikke engang reagerer på det. Om folk, som reagerer på korn, vil kutte ut korn, ser jeg ikke på det som hysterisk.

Er det å trykke meningene sine ned i halsen på andre som er hysterisk og litt standard lavkarbere.

"De aller fleste reagerer på gluten, men vet det ikke". Det er ikke riktig, hysterisk og et godt eksempel på at man velger seg ut den forskningen man ønsker, fordi at den støtter det man vil tro. Det er dessuten langt fra å reagere på noe, til å bli syk av det. Men her får man forespeilet at litt gluten fører til all elendighet du måtte tenke deg i verden.


#37

Carisma sa for siden:

Du glemte et veldig viktig ord i den setningen, men da ble den vel vanskelig å tolke så hysterisk... det står et SOM inne i den. De aller felste SOM reagerer på gluten vet det ikke. Det betyr ikke at alle reagerer på det, men at man ikke alltid vet at det er det som er årsaken til diffuse problemer man kan ha.
Forøvrig kan det lønne seg å lese litt om glutens egenskaper og påvirkning på tarmsystemet før man uttaler seg bastant i den ene eller andre retningen. Klinikk Verkstedet har f.eks bra og lettfattelige foredrag om dette.


#38

nellie sa for siden:

Takk, jeg har lest.


#39

Carisma sa for siden:

Ok, men i det du skrev var det utelatt og snudd om til nærmest motsatt mening.


#40

nellie sa for siden:

Denne tråden er fra en tid hvor det var mye diskusjoner rundt gluten her. Det var ekstrem forekomst av sykeliggjøring av friske folk. Så uansett blir det nå ute av kontekst. :)

Reagerer man kutter man ut, reagerer man ikke, KAN man ta seg ei skive i ny og ne. Må ikke, men muligheten er der. Jeg har av og til et brød i ei uke, av og til i en måned. De aller fleste som blir syke av noe merker det.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.