< Tilbake til oversikten

Djevelske lakseruller

Photobscura sa for siden:

En utrolig smakfull og veldig enkel form for fingermat. Oppkriften er litt tatt ut av fantasien, og litt inspirert av diverse. Ideen begynte med gode gamle deviled eggs.

Du trenger:
-Fire hardkokte egg (gjerne lunkne/varme)
-2 ss meierismør
-1 ss majones
-En skvett sitron
-En ts dijonsennep
-Ca en ts dill
-Litt chili etter smak (jeg brukte ca en kvart teskje kruttsterkt chilipulver fra Rajah)
-Salt og pepper etter smak
-ca 200 gram røkt laks i skiver

For å gjøre det enkelt; sleng alt i en blender og kjør på til det er en hel masse (i motsetning til deviled eggs, tar man også med eggehvitten, det gjorde i alle fall jeg). Ta lakseskivene, legg på et fingertykt lag med eggemasse, rull sammen og stikk en tannpirker i. Anrett på fat, og sett i kjøleskapet til eggemassen er stivnet.

Innmari godt! Enjoy!

Gerd sa for siden:

Åhh... dette hørtes skikkelig godt ut :sikle:

Det kan jeg love deg at det er! Om nom! :D

Lich sa for siden:

Dette hørtes veldig godt ut,chilli i form av Samba oelek (vanskelig navn) feks?

Nja, jeg burde ha skrevet det (det vil si, jeg kan redigere det), men jeg brukte chilipulver fra Rajah, ca en kvart teskje. Den er veldig sterk, og jeg har nok litt høy toleranse for chili. Men du kan jo prøve?! Redd du må bruke så mye at det blir for bløtt ...

Lillemy71 sa for siden:

Ohhh, dette kan absolutt fungere som Halloween snacks :D

Dietta sa for siden:

Denne gikk rett i oppskriftsmappa gitt :D

langaard sa for siden:

Dette skal lages til fredag, med kald hvitvin til:D

Dietta sa for siden:

Strålende ide :heia:

Herlig! La meg få høre hva dere synes! Jeg spiste halve porsjonen til kveldsmat. Mmmm!

Dietta sa for siden:

Vi skal muligens ferie bursdagen til moren min her på lørdag. Blir det noe av, vet jeg hva jeg skal servere sammen med en kald hvitvin som velkomstdrink :)

Gerd sa for siden:

Alldeles nammis :heia:

Hadde litt lite røkelaks, så jeg laget noen med spekeskinke også. Det var også veldig godt. Jeg brukte ferdigpressa (på tube) chili, ca 1ts. Ble hot og godt :D

Hurra! :D Så bra at du likte det! Spekeskinke må prøves!

nellie sa for siden:

Mmmmmm:sikle:

Gerd sa for siden:

Og disse redda dagen min i dag :ja:
Skulle på kurs, og spiste 4 ruller ved halv ti tida i dag. Ikke sulten når brødlunchen kom, og det holdt til 17 tida :heia:

Hurra! :D Ja, det er mye godt fett her!

Orkide sa for siden:

Disse skal prøves:)

Denne har jeg glemt en stund!
Men jeg kan si at eggemassen også fungerer aldeles utmerket som pålegg på hjemmelaget knekkebrød med en skive røkelaks over! :D

Gerd sa for siden:

springer og lager djevelrøra :D

Takk for påminnelsen, photo. Denne har jeg ikke spist på en stund.

Bare hyggelig! Gleder meg til frokost i morgen! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.