Jeg er fortsatt nybegynner-lavkarbo og her om dagen fant jeg ut at jeg kunne spise pisket krem med bringebær og litt revet sjokolade oppå.
Det smakte greit, men var litt surt - så da fikk jeg tips om at jeg kunne søte med noe annet enn sukker.
I et annet innlegg her inne leste jeg en som foreslo 5:1 blanding med sukrin og natreen for å få best smak. Jeg har kjøpt begge deler - men hvor mye bør jeg bruke totalt for å få en grei søtsmak hvis jeg skal piske 1 dl krem?
Har lest andre steder at det kan være sterkere smak på dette så er litt usikker... noen mer erfaringer? :)
I krem bruker jeg gjerne flytende natreen( 8 dråper på en dl) eller stevia( 1dråpe på en dl. ) Gidder ikke blande disse. Helt greit i krem.
Smak deg frem. 8dråper natreen tilsvarer feks 1ts sukker i sødme.
Takk for innspill folkens, har prøvd litt ulike ting nå, men tror jeg har falt ned
på at kremen smaker best når jeg tilsetter sukrinmelis og litt natreenpulver.
Sammen med bringbær og revet stevia sjokolade så har jeg en herlig dessert med lite karber! ;)
Jeg bruker ingenting; jeg er rimelig avsukret og synest søtning ødelegger de ekte smakene.
Om noen skulle ønske og avsukres, så er det bare og kutte ut all søtning og alle produkter som inneholder søtning, uansett type, noen måneder og vips - man er avsukret :)
I pisket krem synes jeg det fungerer helt fint med bare sukrin. Ellers i mange andre ting, så liker jeg kombinasjon sukrin og stevia og evt. Tagatesse.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.