< Tilbake til oversikten

Guacamole (bilde)

Mat for sjelen sa for siden:

Hjemmelaget Guacamole er raskt og enkelt, og smaker fantastisk godt sammen med taco, eller annen mexicansk mat. Guacamole fungerer også perfekt som dip sammen med grønnsaker, eller på salte stjernekjeks eller linfrøkjeks med Parmesan...

Ferdig kjøpt Guacamole på glass inneholder i noen tilfeller så lite som 1,5 % Avokado, og masse ulike tilsetningsstoffer og konserveringsmidler... Denne hjemmelagde oppskriften inneholder 100% Avokado + litt andre godsaker :D

Oppskrift
1 stor godt moden Avocado
1/2 rød chili finhakket
1/2 ss finhakket purreløk
1/2 ss sitronsaft
salt og pepper

Jeg liker Guacamolen min litt grov, så jeg moser ganske enkelt avokadoen med en gaffel.
Bland inn de andre ingrediensene, og smak til med salt og pepper, og evt mer chili...

La gjerne guacamolen stå en halv times tid på benken for å trekke smak

♥ Tove

jansen sa for siden:

Den var veldig god! Men jeg liker den faktisk med jalapenos istedet, litt syrligere "hotness"
Veldig bra blogg forresten :)

Mat for sjelen sa for siden:

Så flott at den falt i smak :) Jalapenos har jeg ikke forsøkt, men hørtes ikke dumt ut :stortsmil:stortsmil
Så fint at du liker bloggen min...:rodme: Liker å eksperimentere litt på kjøkkenet :stortsmil

Filifjonka sa for siden:

Eg foretrekker lime, og så bittelitt kvitlauk.

Carisma sa for siden:

Guacamole må være med lime ja. :ja: og hva mener du med bittelitt hvitløk?:confused: et par fedd bruker jeg... :D. forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39196

Filifjonka sa for siden:

Eg meiner bittelitt. Vil ikkje det skal dominere over avokadoen som er så mild.
Ikkje misforstå, eg er ganske ram på kvitlauken slik ellers. :D

princess86 sa for siden:

Er avocado lov når man går i ketose? Helt ny her 2 dager inn, 2 kg ned. 25 igjen!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.